Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Volvo säljer mjukvara så man kan starta från vanliga fjärren. Kostnad ca 3500 (var inne och frågade på Upplands Motor idag).
SeEmSi skrev:Volvo säljer mjukvara så man kan starta från vanliga fjärren. Kostnad ca 3500 (var inne och frågade på Upplands Motor idag).

Skall enbart mjukvaran kosta 3500kr så man kan starta med vanliga dosan/bilnyckeln? :shock:

När kitet T91, "kraftigare" dosan, kostar 3800kr hos Volvo (egen installation) + mjukvara 500 kr.

Något måste vara fel eller så tar Volvo betalt som vanligt.
Sharkbait skrev:
SeEmSi skrev:Volvo säljer mjukvara så man kan starta från vanliga fjärren. Kostnad ca 3500 (var inne och frågade på Upplands Motor idag).

Skall enbart mjukvaran kosta 3500kr så man kan starta med vanliga dosan/bilnyckeln? :shock:

När kitet T91, "kraftigare" dosan, kostar 3800kr hos Volvo (egen installation) + mjukvara 500 kr.

Tror programvaran kostade 26xx nånting, sen manual 65 kr + "arbetskostnad". Kommer inte ihåg exakt, kanske inte var 3500 men över 3000 iaf.
Sharkbait skrev:

Tror att T91 med montering landar mellan 6-8 tusen då man får demontera en hel del av bilen för att montera orginalkittet, så rusar det iväg
Det är det priset man vill att man jämför mjukvaran för 3800 med antagligen

En annan fördel med denna externlösning är ju att man enkelt kan flytta mellan andra Volvobilar av samma utförande om man nöjer sig med OBD uttagsmonteringen
Sharkbait skrev:Skall enbart mjukvaran kosta 3500kr så man kan starta med vanliga dosan/bilnyckeln? :shock:

Momentum skrev:Tror att T91 med montering landar mellan 6-8 tusen då man får demontera en hel del av bilen för att montera orginalkittet, så rusar det iväg
Det är det priset man vill att man jämför mjukvaran för 3800 med antagligen
Lämnar man in bilen till Volvo så får man jämföra slutpriset så klart.

Men jag gör jobbet själv. Därav så räknar jag enbart på vad "kitet" kostar och ev mjukvara.

Så om Volvo vill ha 3500kr enbart för mjukvaran (instruktionsbok och "arbete" för att ladda in mjukvaran) som SeEmSi skrev så är 165 Euro riktigt billigt för samma funktion.
Teiffel80 skrev:Är det någon som har mer information om installationen av autoplugin rcp? Om man behöver lämna in för att uppdatera mjukvara eller inte?
På sidan står det att du måste ha mjukvaran för timerstart i bilen.

Om du inte har "appen" så kan du köpa till den här....

http://shop.bildeve.se/tidur-bransledri ... c-535.aspx

Sjukligt dyrt för en liten timer som bara är några rader kod där man inte ens kan välja repetition eller datum :shock:
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
Tack för svaret. Jag har ju så att jag kan välja direktstart av värmaren och två timrar. Om man har det är det bara då att plugga in RCP (den för 165 euro)? Alltså ingen uppdatering av mjukvara?
perhall skrev:Standardfjärren räcker bra mycket längre än 20 meter, åtminstone när man öppnar/stänger... 100 meter?/PH
Enligt volvo själva:
Teknisk data
Räckvidd:
PCC-nyckel
Upp till 100 m vid fri sikt
Standardnyckel
Upp till 20 m vid fri sikt

Sen kan jag skriva under på att den räcker mer än 20m om jag sätter den mot huvudet, men den är långt ifrån så bra som pcc-nyckeln.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 38
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]