Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Desmodue
oldtimersmc skrev:Grejen är att jag vet att skall du ha en bil som har det där lilla extra så får du leta länge och när rätt bil dyker upp så är iaf jag beredd att betala extra för det.
När man kollar på ex blocket så (speciellt privatsäljare) försöker man verkligen ta ut slantar för detta.

Extra eftermonterad utrustning borde inte vara några större svårigheter att plocka bort antar jag...

Ingen som anlitat handelskammaren?
Jag har för mig att vi anlitade Handelskammaren via Motormännen men det var ju säkert sex år sedan.
av oldtimersmc
Har anlitat handelskammaren men det verkar ta tid...
Droopy jobbar du på IF ? Helförsäkring innebär att bilen skall ersättas fullt ut och inget annat dvs vad det kostar att köpa en premium om det är en sådan med förekommande utrustningspaket dvs Herrgårds II business momentum, trygghetspaket barnpack 17" caspianblå vinge drag HP mm mm och extrautrustning ersätts upp till 20K simply.

Komplettera sökningen på blocket ex med "baklucka" eller "elinfällbara" så får du lite andra träffar...

Hade även monterat en Onlineladdare tillsammans med elmotorvärmare+ grenkontakt hårdvarupris ca 6500kr
(djävligt bra att ha när man har en dieselvärmare som slukar batteri) det är bla denna som man har snott på volvo :evil:
Hoppas att jag aldrig får reda på vem som gjort detta.
av Droopy
Alltså oldtimers, så fungerar försäkringar inte, nä jag jobbar inet på IF men jag har jobbat mot många olika försäkringsbolag på mitt förra jobb och själv haft med dom att göra vid ett flertal tillfällen genom åren. Man får inet ful ersättning för massa extra tilbehör, det säger sig självt. På min förra V70 satt en Phatbox som kostade 10k ny, inte fasiken ersatte försäkringsbolaget den, och inet slutsteg el talare el vinge el fälgar el solfilm el allt annat jag kostat på bilen.

Sedan är den där laddaren säkert jättebra att ha.

Ta en hemfösäkring tex, "fullvärde" har du säkert hört talas om, det fins inte så fort ett år har passerat.
av oldtimersmc
Droopy skrev:Alltså oldtimers, så fungerar försäkringar inte, nä jag jobbar inet på IF men jag har jobbat mot många olika försäkringsbolag på mitt förra jobb och själv haft med dom att göra vid ett flertal tillfällen genom åren. Man får inet ful ersättning för massa extra tilbehör, det säger sig självt. På min förra V70 satt en Phatbox som kostade 10k ny, inte fasiken ersatte försäkringsbolaget den, och inet slutsteg el talare el vinge el fälgar el solfilm el allt annat jag kostat på bilen.

Sedan är den där laddaren säkert jättebra att ha.

Ta en hemfösäkring tex, "fullvärde" har du säkert hört talas om, det fins inte så fort ett år har passerat.

Folksams kollektiva hemförsäkring är den enda fullvärdesförsäkring för hemmet värd namnet, men det är en helt annan sak...
Värderingsmannen skall lämna sin dom på måndag och då vet jag hur det funkar. stay tune
av llesrof
Om man förväntar sig få ersättning för en massa jox man på egen hand installerat i bilen så utgår jag att man meddelat försäkringsbolaget detta så att premien höjs för att motsvara det man pillar dit.
Användarvisningsbild
av MartinS
llesrof skrev:Om man förväntar sig få ersättning för en massa jox man på egen hand installerat i bilen så utgår jag att man meddelat försäkringsbolaget detta så att premien höjs för att motsvara det man pillar dit.
njae, oftast står det i villkoren att försäkringen täcker fast monterad extrautrustning.
av oldtimersmc
llesrof skrev:Om man förväntar sig få ersättning för en massa jox man på egen hand installerat i bilen så utgår jag att man meddelat försäkringsbolaget detta så att premien höjs för att motsvara det man pillar dit.
Dessa ständiga nättroll... Vojj Vojj Vojj IIersrof
av llesrof
oldtimersmc skrev:
Dessa ständiga nättroll... Vojj Vojj Vojj IIersrof
Du får nog utveckla det.
av SEpaket
http://www.blocket.se/hela_sverige/bila ... 0&mys=2010
Här är en lista på alla 13 stycken V70 2,4D som är till salu just nu som motsvarar din bil (Momentum 8-10 000 mil, årsmodell 2010). Priserna verkar pendla mellan runt 170 och 190. Så någonstans i det spannet borde den ligga.

Extrautrustning är i praktiken värdelöst på begagnatmarknaden och därmed i denna värdering. Köper du RTI för 9 000 när bilen är ny så får du oftast inte en krona extra för det när du säljer bilen 3 år senare (och kartorna är obsoleta). Samma sak gäller vid inlösen. Tufft, men så är det. Titta på mig, jag har en 850 som är i ett fabulöst skick med full dokumentation, en sådan hittar jag aldrig igen. Slår någon in en ruta så vill försäkringsbolaget skrota den, då bilen i deras papper är värd noll och intet. Funderar på att värdera den för att få bättre läge redan nu.
Venturatuning T8 2024

Hur ser vridmoment ut vid dessa olika mappar? L&[…]

Sista månaderna också nu med "[…]

@apersson850 , Ja bara man ser till att elmotorn […]

dragkrok avtagbar

Komplettera med vilken årsmodell och modell[…]