Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Ser man till ägandekostnaderna så blir väl nog T4F billigare att äga, 2,5ft drar ju en hel del mer men det är kanske en lite roligare motor att köra med + den har ju lite mer utrustning.
av silentrack
börjar luta åt att jag väljer 2.5ft jag bryr mig inte så värst mycket om bränsleförbrukningen eftersom ja inte kör så mycket om åren plus att ja har en saab som som verkar ligga på samma förbrukning som 2.5ft.
Men vad är det som skiljer dem åt mer en motorn och inredningen??
Men båda är väll bra bilar även om ja väljer den äldre!!
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Skatten är väl någon hundralapp dyrare på ft, streama musik via blåtanden med spotify går bara på sensus tror jag annars så är det väl inga större skillnader jag kan komma på.
av Lövet
Sensus gör att bilen känns betydligt modernare. Det låter kanske lite fånigt, men det gör stor skillnad på upplevelsen att ha en högupplöst 5" eller 7" skärm för bilens info eller en treradig svartvit radiodisplay.

Sen vet jag inte hur mycket roligare bilen blir med 2.5FT, motorn är väldigt dämpad och chassit lockar inte till några kurväventyr ändå. Det är en rakt igenom komfortinriktad bil.
av silentrack
andreas_lofgren skrev:Sensus gör att bilen känns betydligt modernare. Det låter kanske lite fånigt, men det gör stor skillnad på upplevelsen att ha en högupplöst 5" eller 7" skärm för bilens info eller en treradig svartvit radiodisplay.

Sen vet jag inte hur mycket roligare bilen blir med 2.5FT, motorn är väldigt dämpad och chassit lockar inte till några kurväventyr ändå. Det är en rakt igenom komfortinriktad bil.
Jag har ju lite begränsad budget, det är lite komiskt först kollade ja på -09 sen tänker man fan lägger ja 20 tusen mer så kan man få en -10 och nu sitter man och kollar på tolvor.
Ja tänkte på det du säger men hur är det på Kinect nivån? är den jätte fatig får man inget då ??
Mvh Johan
av Lövet
Du har rätt i att det är farligt att tänka "bara för 20 tusen till får man xxxx, sen är det ju bara 20 tusen till yyyy". Till slut sitter man med en ny bil som kostar dubbelt så mycket som man tänkt från början.

Sensus är standard men (rätta mig gärna om jag har fel övriga) skärmen är 5" istället för 7" osv som finns som tillbehör.
av silentrack
andreas_lofgren skrev:Du har rätt i att det är farligt att tänka "bara för 20 tusen till får man xxxx, sen är det ju bara 20 tusen till yyyy". Till slut sitter man med en ny bil som kostar dubbelt så mycket som man tänkt från början.

Sensus är standard men (rätta mig gärna om jag har fel övriga) skärmen är 5" istället för 7" osv som finns som tillbehör.
Ja vet det är farligt specielt när lånet bara ökar med några hundra i månaden he he,
Men hur är det med baksensor är sånt standard , vart kan man kolla upp det hittar inget specielt på volvos hemsida för när man kollar det vetkar det som man inte får nått alls.
av perhall
Ja, lätt att det drar iväg och de tidigaste/billigaste T4/F har stått sig ganska bra i värde.
Men det är ändå värt att notera, om man lägger ned lite mer pengar än tänkt, att T4 inte bara är billigare att tanka utan även att serva, skatta och försäkra jfr m 2,5. Men det kan ju neutraliseras av högre värdeminskning...
PH
Användarvisningsbild
av joel80
Det är billigare att serva så länge man inte kör mer än 1500 mil per år.. annars får man ju fler servicetillfällen per år..
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Stort tack för snabbt svar Micce1980.... gjor[…]

Ja dina prylar håller gott skick. Hoppas du […]

Hej har löst problemet de va bla den bussning[…]

Har du en extra nyckel skulle jag testa med den f&[…]