Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bosse78 skrev:När jag va ung bodde en typ 85årig kärring i området. Hon hade en gammal 140a i perfekt skick. Denna rastade hon 1ggr/vec då hon åkte ca 2km till affären. Denna resa gjordes alltid men maxvarv på 1an :D
haha jag kan se det framför mig!
I somras när vi var i Mönsterås var vi och handlade när vi hör ett jäkla varvande. En kärring som kör iväg med sin Saab 9-3, slirande på kopplingen så mycket att det tog typ 100m innan kopplingen var uppe. Svänghjulet måste vara helt blått på en sån bil. Otroligt men som jag garvade :lol:
Det är samma Mönsterås-tant, hon bor vid gamla Domus där i backen.
Ja, det är faktiskt märkligt att XC70 /XC60 D5 varvar så mycket att den blir lätt surrig i motorvägsfart. Min T4 har 240/270 Nm och varvar ca 2000 i 95. Mer orkar den inte men det gör D5 med 420 Nm!
PH
Eftersom ni pratar om gamla tanter så försöker jag att inte ta åt mig.. och jag tycker inte jag är så fasligt gammal än.. Passerar inte 40-strecket förrens nästa årtionde. :D
Perc skrev:Fattar inte varför folk som tydligen inte begriper sig (eller är för gamla) envisas med att köra manuellt.
Jag fattar inte att du vågar köra en bil med en DSG låda ;)
Har haft en och det är en kanonlåda till den dagen den börjar krångla, det är inte från om utan när ;)
Jag har haft många automatbilar men tenderar att gilla manuell bättre. Tom BMW:s nya 8-stegade låda som jämt får en massa beröm är jag lite tveksam till. Effektiv, smidig... ja, men också rätt hetsig. Jag gillar att växla själv. Skulle jag köpa en ny Porsche 911 skulle jag överväga en 7-vxl manuell fast den drar mer soppa och är långsammare.
PH
Grön laddningsindikering

Tackar!

Tror du har något fel med solenoiden på[…]

Där blir ett fruktansvärt "göt[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag haft[…]