Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
ansjo skrev:
dst02 skrev:
KKR skrev:Det är väl bra att någon tycker om SAAB, men inte tillräckligt många tydligen.

Jag var kritisk till den föråldrade saaben jag också,tveksam till kvalitetn och tveksam till hela bilen men gav den en chans och blev nöjd.
Det finns massor v detaljer på min 9-3 som skulle kunna gjorts mycket bättre men bilen är iallafall problemfri och går bra .
Inte min drömbil på långa vägar men jag har hittils sluppit verkstan :)
Gott mos :-)-) ! Varför inte beställa en ny nästa gång :mrgreen: :wink: ...

Ja just de.
Användarvisningsbild
av NickeDiesel
KKR skrev:Det är väl bra att någon tycker om SAAB, men inte tillräckligt många tydligen.
Detta uttalande samt ditt ironiska inlägg i stil med, "Grattis till din nya Ford, den är säkert helt felfri", gör att du, för mig, tillhör
den gamla stammen av Volvo-ägare som skulle hålla Lada Niva för en av världens bästa bilar om den bara hette Volvo.... :wink:
Ganska rörande faktiskt. Du kan bli kompis med frugans morfar, han vägrade åka till affären med mig när frugan och jag, i början av vårt förhållande, besökte honom i min pappas nya Audi 100 2,6 E -93. Motiveringen löd enligt följande; Du, vi tar min 240 så vi vet att vi kommer hem igen... :lol:
Användarvisningsbild
av SvenB
Tråkigt att du inte förstod mitt inlägg, utan ironiserar över det. Om tillräckligt många tyckt om SAAB hade företaget inte gått i konkurs. Har jag uttryckt mig tillräckligt tydligt nu? Dessutom har jag, om du tittar på min signatur, haft fler bilar av annat märke än vad jag haft Volvobilar. Men någon "ryssbil" har jag inte haft. Däremot, förutom Svenska (Både Volvo och SAAB), Franska, DDR, Tyska, Engelska, Amerikanska, Hollänska,Tjeckisk, Spansk och just nu en Volvo tillverkad i Belgien. Men jag anser att Volvo är en bra avvägning mellan pris och kvalitet. Ja, jag kanske tillhör de lite äldre här på forumet, men det är det inget jag skäms för.
av rid54
Hehe, Lada Niva är ju en av de bästa bilarna! Det är ju bara en fråga om behovsprofilen... :)
/RID
av dst02
NickeDiesel skrev:
Detta uttalande samt ditt ironiska inlägg i stil med, "Grattis till din nya Ford, den är säkert helt felfri", gör att du, för mig, tillhör
den gamla stammen av Volvo-ägare som skulle hålla Lada Niva för en av världens bästa bilar om den bara hette Volvo.... :wink:
Ganska rörande faktiskt. Du kan bli kompis med frugans morfar, han vägrade åka till affären med mig när frugan och jag, i början av vårt förhållande, besökte honom i min pappas nya Audi 100 2,6 E -93. Motiveringen löd enligt följande; Du, vi tar min 240 så vi vet att vi kommer hem igen... :lol:
Sånna finns de flera av här :)
av mattish
dst02 skrev:
Sånna finns de flera av här :)
Ja på detta forumet är dom fler än på Passatforumet :P
Användarvisningsbild
av SvenB
Sådana, vad då? Volvoägare eller?
av 2444ever
Bra att ni uppmärksammar detta, tycker mig också ha märkt att de flesta här har Volvo, och inte nog med det, det stora flertalet verkar dessutom gilla Volvo. Mycket märkligt.
av ymmot
2444ever skrev:Bra att ni uppmärksammar detta, tycker mig också ha märkt att de flesta här har Volvo, och inte nog med det, det stora flertalet verkar dessutom gilla Volvo. Mycket märkligt.
Konstigt vore väl annars. Finns väl andra forum där man diskuterar alla modeller o bilar överhuvudtaget.
Detta forum är ju till för dem som har o kör volvo därav hänger man här ofta.
Men alla är välkomna förstås även dem som är avis på oss med volvo. Hehe
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Är det onormalt att generatorn laddar 14,9-15[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]