Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

apersson850 skrev:Det går att ställa känsligheten på regnsensorn.
Duh! :evil:

Ja, men det tar stopp långt innan jag är nöjd!

jpennerb skrev:
mikebike skrev:Det var f.ö. första gången på över 30 år som jag körde med släp!
Ja tänk vad olika vi alla är. Skulle själv aldrig klara mig en dag utan dragkrok :D Bara som en sak att kunna ha cykelhållare på draget hjälper till mycket!
Jag har 4 cykelhållare på taket, jag tänker inte hänga mina (dyra) cyklar på dragkroken.
En kökrock så är hela semestern förstörd.

Dessutom blir bilen lättare att hitta på stora parkeringar med cykelhållarna på taket. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av joel80
mikebike skrev: Jag har 4 cykelhållare på taket, jag tänker inte hänga mina (dyra) cyklar på dragkroken.
En kökrock så är hela semestern förstörd.

Dessutom blir bilen lättare att hitta på stora parkeringar med cykelhållarna på taket. :mrgreen:
Det finns en kort film på dig!

;)
mikebike skrev:
apersson850 skrev:Det går att ställa känsligheten på regnsensorn.
Duh! :evil:

Ja, men det tar stopp långt innan jag är nöjd!
Jag tycker att spannet är gott tilltaget! det är inte så att du har något problem med rengnsensorn?

Det är förövrigt en funktion som man fort blir beroende av! jag behöver aldrig tänka på fukt på framrutan numera!
Hade en V50 i helgen utan regnsensor och då blev jag uppmärksammad på hur bortskämd jag är!

Kraven jag hade när jag köpte min bil var summum och minst "high performance" men jag saknar effekten ibland som jag hade i min gamla S60 med premium sound, saknar även den mindre kontrollerande stereon, dagens stereoar kompromerar ljudet när man börjar närma sig nivåer där förstärkaren annsrs skulle börja klippa och det sparar ju på prylarna många gånger med det förstör ljudet mycket också!

Jag har båt och villa och enda gången draget varit på var när jag besiktigade bilen..
av dst02
Jag har aldrig haft en regnsensor på någon bil som aldrig "hängt" sig eller inte reagerat precis just då man önskar men ändå är den ovärderlig. På båda mina BMW Jag haft hängde den sig ibland likaså på min V70 å nuvarande Saab 9-3, alla fungerar lika bra/dåligt å har samma tendenser att ibland verka okänsliga och ibland torka för fullt även rutan ibland är nästan torr.
Regnsensorn tycker jag har gått från klarhet till klarhet. Har haft den på mina sex senaste Volvo. Från början var den lite feltajmad men nu för tiden funkar den perfekt.
av para
Tvådelade bakluckan! (Xc90)

- som extra stöd när man kör gipsskivor eller långa brädor/grejer som sticker ut i bak
- som skötbord när bagaget är fullt o nått barn behöver ny blöja
- som fikabord vid snabb stående rast på semestern
- att stå på när man packar takboxen
Har nästan alltid min regnsensor ställd på tre klick från max känslighet. Tycker det fungerar för nästan all sorts regn, och de verkligt få gångerna den inte gör det kan jag dutta till spaken och få en extra svepning.
Däremot har jag varit med om att funktionen inte blev vad jag gillade vid snöfall.

Treblinket tycker jag fungerar bra. Ett ynka blink är sällan meningsfullt, och vill jag bara blinka två gånger håller jag så länge i spaken, och släpper sen. Då blinkar den bara två gånger.
Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?

Felet löst, beskrivning i första inl&aum[…]

V90 läggs ner.

På "bygg-sidan" kostar Passat T[…]