Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Momentum
MrMupp skrev:men det var litet illavarslande att samma kundmottagare som förra veckan började snacka om att den ska vara så där. :
Man ska fråga hur det ska vara, utan att beskriva hur det är på ens egna bil, då blir det svårare för dem att fabulera :-)

Du har ingen egen servicetekniker? Kundmottagare tillför sällan något enligt mig, jag har handplockat en servicetekniker.....
av MrMupp
Jo jag fick en personlig servicetekniker. Men den som de först anvisade mig, var på pappaledighet.
Så det är inte bara leveransavdelningen som slarvar tydligen.

Men jag fick en annan tekniker som tar sig an bilen imorgon. Hoppas han kan bilelektronik...
av MrMupp
Bilen lagad. Det var den inre sensorn (av två) på kopplingspedalen som saknades helt. Hur motorn gått igång över huvud taget förstod jag aldrig, men tydligen kan den starta i någon form av nödläge. De två sensorerna samverkar.

I vilket fall fungerar duttstart nu perfekt varje gång. Skönt!
av MrMupp
poseidon skrev:å vad säger serviceteknikerna som sa att "så skall det vara"?
Instämmer att det var riktigt slött att försöka snacka bort problemet på det viset. Det var kundmottagaren i telefon.

Men den personliga serviceteknikern som jobbade med bilen gav förstklassig service. Trevlig, lyssnade på mina beskrivningar och tvekade inte att ta in bilen för kontroll. Som han sen lagade på under en arbetsdag. Mycket bra!
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]

Hej, Jag har en del strul med min V70, det bö[…]

Laga rost Göteborg?

Gammal tråd kommit dit då jag ocks&ari[…]