Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Johannnes skrev:
Henrik83 skrev:Istället för att krångla med grillen så funkar dessa märken klockrent. Mitt har iaf. suttit kvar längre än vad originalmärket gjorde :D

http://www.ebay.co.uk/itm/321151440560? ... 1497.l2649

Varför kan inte Volvo själva sälja sånt? Hur svårt kan det vara verkligen att få till en ändring med detta, dem är duktiga på allt annat med detta har det verkligen inte lyckats göra något åt!!!!
Har just testat detta och det ger ett helt otroligt genuint intryck "VOLVO READ AND WEEP" lägg upp detta på disken i Goodwill skålen.
Kan bara rekomendera denna produkt. Thinner trasa och sedan var noga med att placera den rätt m3 tejp + alu-plast inguten volvologga känns som det borde ha gjort från början.
Skall köpa ett till min andra my10 då jag är säker på att även den kommer att bli drabbad.
Var förra veckan i Bilia butiken och hämtade ut den nya märket helt kostnadsfritt då det var goodwill från Volvo. Nu har jag monterat och än så länge så sitter de blåa kvar.

Jag noterade skillnader i den nya märket gentemot de gamla, hoppas att det nya märket håller bättre!!!!
Fan det enda som fortfarande ser ok ut i trynet på min före detta bil (inlöst av försäkringsbolaget efter en tung vänsterjabb) Ps vi e inte överens om priset...
Johannnes skrev:Var förra veckan i Bilia butiken och hämtade ut den nya märket helt kostnadsfritt då det var goodwill från Volvo. Nu har jag monterat och än så länge så sitter de blåa kvar.

Jag noterade skillnader i den nya märket gentemot de gamla, hoppas att det nya märket håller bättre!!!!
Va tusan! Bilia Sisjön skulle ha 309 pix för märket
Vet inte om detta är aktivt längre men uppdaterar för er som har bekymmer med fortsatt problem med volvo texten som försvinner på V70 mm.

Finns nu självhäftande embelm ( Bara volvo texten med blåa bakrunden ). Istället för att köpa hela emblemet.

Art nr: 31214625 är det lilla emblemet Kostnad: 15:- ink moms
ARt nr: 30796427 är det stora emblemet i grillen. 15:- ink moms

Vilka modeller som har små eller stora vågar jag inte svara på men här har ni iallafall ersättningen istället för helt emblem.

Finns hos volvo också =)
Fick svar av volvo i göteborg via jobbet rätt nyligen så vill bara informera alla detta!

// Philip
Nissenvonshabo skrev:Vet inte om detta är aktivt längre men uppdaterar för er som har bekymmer med fortsatt problem med volvo texten som försvinner på V70 mm.

Finns nu självhäftande embelm ( Bara volvo texten med blåa bakrunden ). Istället för att köpa hela emblemet.

Art nr: 31214625 är det lilla emblemet Kostnad: 15:- ink moms
ARt nr: 30796427 är det stora emblemet i grillen. 15:- ink moms

Vilka modeller som har små eller stora vågar jag inte svara på men här har ni iallafall ersättningen istället för helt emblem.

Finns hos volvo också =)
Fick svar av volvo i göteborg via jobbet rätt nyligen så vill bara informera alla detta!

// Philip
Mätte på min V70 2014 och Volvo klistermärket i nosen är ca 120 x 28-29 mm (längd x höjd) ungefär. Brorsan har en XC60 där klistermärket försvunnit och han sa att det var ca 130 x 32-33 mm. Så det är väl ungefärliga måtten på "lilla" och "stora" klistermärket såvitt vi kunde lista ut.

/Bo
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
V90 läggs ner.

Nu ska man ju ge sig på att skatta hybrider[…]

Volvo car UX

Chattade precis med Volvo support, och planen &aum[…]