Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hemgårn
Så service var 1000e mil gäller alltså? Något mer vi som köper 2.5FT begagnat ska tänka på?

Undvik:
av jpennerb
När det gäller 2.5ft så är det som vanligt med service var 3000mil + oljebyte och filter var 1500mil. Tror det är annat för 2.0f och 1.8f som är fordmotorer? där gäller service var 2000mil + oljebyte och filter var 1000mil.
av Hemgårn
Gott. Äger nu en Volvo V70 2.5FT Business Momentum. Fick med vinterdäck på fina lättmetallfälgar. Likadana som de sommarsulorna sitter på.

Tack för alla svar!
av Clara
Hej alla.
Hoppas att jag hakar på rätt tråd. Är ny i detta forum och total novis på Volvo som jag nu går i tankar på att köpa. Men som total nybörjare är jag osäker på prisnivån och vad man bör kunna pruta. Har följt denna tråd och fått utmärkt underlag, men vill gärna ha era kloka synpunkter på priset. Har inte råd med den dyrare 2,0FT och är införstådd med för och emot, så som läget är nu är det alltså 2.0F som gäller för mig.
Enligt annonsen på Blocket: Volvo V70 II 2,0F Flexifuel Momentum, 2 ägare, i trafik 2010-10-18 (tillverkad 2010-09).
Mätarställning: 3428 mil, PRIS: 189.000.
Övrigt: rails, däck 225/55 WR16, Panel Cross Brushed Alu, Blanklister sidrutor, Luftsymbol Krom, Armstöd m mugghållare bak, Läderratt m inl/SilkMetal, Mittkonsoll SilkMetal inl, fälgval större än basbil, medför ökad bränsleförbr., Aluminiumfälg Oden 16, Elmotorvärmare, PTC snabbvärmn.defroster,Frontintag m anslut.kabel, Nyckelavst. kr-kudde pass, konstantfarthållare, Elektronisk startspärr, ABS-bromsar, Elhissar fram och bak,Yttertemperaturmätare, Färddator, Kupéfilter, Elman/eluppv backspeglar, Framstolar m WHIPS-system, Justerbar ratt, Krockgardin IC i
takpanel, Ledbelysning, Larm - Volvo Guard, Spoilerljus dimljus fr, El-värmt baksäte,Klimatanläggning ECC, Insynsskydd i lastutr., DSTC- Antisladdsystem, Regnsensor vindrutan, Krockkudde förarsida, Sidokrockkuddar
fram, Fjärrstyrt centrallås,´Mugghåll mittkonsol fram, Xenonljus - Dual Xenon, IDIS.Info.System, Förberedd Isofixfäste bak, Parkeringshjälp bak, Rattknappar för ljudanl.,Strålkastarspolare, Färganpassad nederdel, Vattenavvisande sidorutor, Ljudanl. Performance
1 CD, Tonade rutor, 25 procent, Blåtands handsfree, AUX-ingång för MP3, Instrument m watch dials, Elman. Parkeringsbroms, Krockkudde passagerarsida.

Tack snälla för hjälp,
Clara
av Rådlös
Köp!
För två år sedan köpte jag en V70 2.0 F -08. Jag fick betala 200 000 kr (Bilhandel). Den hade gått 3 700 mil.
Utrustningen motsvarar förmodligen det du räknar upp i ditt projekt. Eller i alla fall det som var aktuellt -08.
av kribba
Jag köpte en långmilare 43000 i våras och den är en 2,5FT på 200hk (etanol ger mer hk)
Priset var 65000_ och jag har fått byta en del grejor på den men den har en relativt ny automatlåda på 6 växlar och en nyrenoverad motor.
Bilen har nog kostat mig ca. 75000:- efter nya fram och bakrutor + div. fix och jag räknar nog med ca 15000 problemfria mil framgent. Därefter byter vi kam-remmen för ytterligare mil.
Min bästa bil genom tiderna var en gammal taxi från -86 (744) och den körde jag 9000 mil med innan jag fick för mig att köpa en nyare kaross.

Jag har pratat med en kompis som chippar bilar och han vill bättra på effekten lite (263 hk) för att få ner bränsleförbrukningen och den ska tydligen få ruskigt mycket bättre vridmoment. Det gillar jag.
Den här bilen är nog den bästa jag haft för att dra husvagn med men kanske en diesel kan vara bättre..

Det är ett ruskigt bra drag i den om man gillar att bränna soppa och den går fantastiskt tyst på motorväg.
Vill du ha en V70 med tryck i så köp en Etanolbil då etanolen ger mer pulver än bensin. Då jag kör den på bensin tror jag att den har ca 170hk.
Någon sade att etanolen innehåller lite syre som frigörs vid förbränning, kan det vara sant? jag vet inte, men jag vet att min etanolbil plockar alla de V70 bensin jag önskar om man nu gillar att rejsa. Kanske blir det värre efter chippningen...

Nåja, jag chippar inte för att ligga och gasa utan jag gör det av ekonomiska skäl (läge bränsleförbrukning).
av mattish
Är det verkligen så att den ger mindre effekt på bensin? Trodde bara det är Saab som har det så..

2,0F är så långt ifrån en raket man kan komma, men bryr man sig inte om det så är det nog en bra motor..
Användarvisningsbild
av gundj
Jag har hittat en MY2011 2,0F som jag ev är intresserad av.
Men, den heter V70 II Flexifuel III till skillnad från andra liknande som heter V70 II flexifuel II. Vad är det för skillnad?
Blir jag besviken om jag byter från min -00 V70 140hk prestandamässigt? Att det inte är som min T5:a förstår jag ju ;-)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]