Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Enzo
perhall skrev:Det där med xenon stämmer inte. Det måste man köpa Momentum för att få, på alla Volvo vad jag känner till.
PH
Jag kollar på UMs hemsida och då står det i alla fall:

KINETIC: (Std D5,D5AWD ) 10.000:-
Aluminiumfälg: "Oden"
Automatisk kupefläktfunktion vid upplåsn av
bilen över 10 grader C
Belysta make-upspeglar i solskydden
Eluppvärmt baksäte , Konstantfarthållare
Luftkvalitetssystem med Multifilter, till ECC,
Läderklädd ratt , Läderklädd växelspaksknopp,
Rattknappar för ljudanläggning. Färganpassad
nederdel (Lackade sparklådor),
Nyckelavstängning av Airbag, Xenon-ljus, City
Saftey

Och Kinetic är ju standard på D5 och XC70. Sedan får man aktiva ljus på Momentumnivå, men det ville ju inte B20 ha.

Hur som helst, skjut inte budbäraren.
av perhall
Kollade på volvocars och där ingår inte xenon i bas på xc70, ej heller i kinetic på v70.. men det är ju ofta fel på både volvocars och UM:s hemsidor så vem vet. Och för några veckor sedan såg jag nya bilar utan xenon med kinetic/xc70 bas...

I konfiguratorn ingår inte heller xenon...

Jag tycker man måste skilja mellan två saker här.

Kombon HP+sub är borta. Det är väl idiotiskt. Smartare och rimligare är väl att bara erbjuda PS med sub. Det är rätt mycket dyrare med PS än med HP och PS utan sub är ju faktiskt en mycket märkligare kombon än HP+sub (tycker jag).

Sen går ju utvecklingen framåt. Många märken har nu bara xenon med kurvfunktion samt parkvarnare fram o bak. För min egen del avstår jag gärna kurvxenon men vill för allt i världen inte ha parkvarnare bara bak. Fast eftersom volvo snart är ensamma om att bara erbjuda bak på stora bilar får man gilla läget.. ungefär som elhissar bak är rätt onödigt men att inte ha det känns 1995.

PH
av Enzo
perhall skrev:Upplands Motors hemsida:
http://upplandsmotor.se/upload/Dokument ... -11-21.pdf

inget om att xenon är std.

6000 för vanliga xenon, 7000 för kurv...

Vad är problemet:)

PH
Eh, jag klippte ju in texten från ums hemsida, som sagt, skjut inte budbäraren. Där stod det ju att Xenonljus ingår i Kinetic.

Om det är viktigt för dig, ring och fråga, de kan ju ha skrivit fel!
av perhall
Slutsatsen är väl ganska enkel: Det är ofta fel på UM:s hemsida, precis som på volvocars.
Men det är väl inte konstigare att jag tror att xenon inte ingår, efter att ha kollat på tre ,ställen än att du konstaterar att det ingår efter att ha kollat på ett ställe!
PH
av Linqid
perhall skrev:Kollade på volvocars och där ingår inte xenon i bas på xc70, ej heller i kinetic på v70.. men det är ju ofta fel på både volvocars och UM:s hemsidor så vem vet. Och för några veckor sedan såg jag nya bilar utan xenon med kinetic/xc70 bas...

I konfiguratorn ingår inte heller xenon...

Jag tycker man måste skilja mellan två saker här.

Kombon HP+sub är borta. Det är väl idiotiskt. Smartare och rimligare är väl att bara erbjuda PS med sub. Det är rätt mycket dyrare med PS än med HP och PS utan sub är ju faktiskt en mycket märkligare kombon än HP+sub (tycker jag).

Sen går ju utvecklingen framåt. Många märken har nu bara xenon med kurvfunktion samt parkvarnare fram o bak. För min egen del avstår jag gärna kurvxenon men vill för allt i världen inte ha parkvarnare bara bak. Fast eftersom volvo snart är ensamma om att bara erbjuda bak på stora bilar får man gilla läget.. ungefär som elhissar bak är rätt onödigt men att inte ha det känns 1995.

PH
Vilka är det som inte har parkvarnare fram som option? Att utgående S40/V50 inte har det kan jag förstå men visst erbjuds det till 60- och 70/80-serien? Sitter på en värdelös uppkoppling för stunden så har inte möjlighet att kontrollera med Bygg-din-bil i nuläget :)
av perhall
Jag menade att alla konkurrenter har antingen inga parkvarnare alls, eller både fram o bak (Merca C-klass sen ca 2000, 5-serien sen MY01, A6 senaste modellen etc.), det är bara Volvo som erbjuder att bara ha bak i ett paket.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]