Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag kan inte hitta någon vettig anledning alls till att polisen ska köra E-klass. Att polisröven passar bra i de breda mercedessätena är inget vettigt argument.
Nu är det väl egentligen ingen som vet hur prislappen ser ut på Polisens E-klass , de kan ju fått den för utvärdering, Mercedes lär väl bygga specialbilar likväl som Volvo, så i en upphandling är priset aldrig samma som vad vi vanliga dödliga betalar...
Steff 99 skrev: Polisens E-klass
Finns reportage om vad, hur och varför denna Mercedes i senaste numret av Vi Bilägare.
andreas_lofgren skrev:Jag kan inte hitta någon vettig anledning alls till att polisen ska köra E-klass. Att polisröven passar bra i de breda mercedessätena är inget vettigt argument.
Min gissning är fartresurser..
Variosboy skrev:
andreas_lofgren skrev:Jag kan inte hitta någon vettig anledning alls till att polisen ska köra E-klass. Att polisröven passar bra i de breda mercedessätena är inget vettigt argument.
Min gissning är fartresurser..
Bilarna går enligt uppgift mest som befälsbilar i och omkring Sthlm. Känns inte som att fartresurser är anledningen (om jag får vara konspiratorisk)
Polisen har dessutom stränga order numera att avbryta efterföljanden om de sker i hög fart av riskskäl.

Jag brukar inte vara särskilt protektionistisk men jag tycker det här suger fullständigt. Köp Volvo T6 istället om gubbarna nu vill ha mera fart.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13

Nu till nästa problem. Tog av rem igen och no[…]

Missljud -22 V60 T6

Kommer absolut slå på stora trumman […]

Hej! Jag köpte en Volvo s60 2,4 från 20[…]

Tack, det ska jag prova!