Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

De verkar faktiskt fungera, man ser S symbolen en stund men den växlar inte ner.

Körde upp till vemdalen i helgen och jisses va fint bilen går på vägarna dit uppåt med tanke på underlag och behovet av snabba omkörningar. Den riktigt skjuter sig om bilarna framför trots att man har proppfullt bagage och box på taket. Det är nästan så man får hålla igen vid omkörnngarna för at inte farten skall bli för hög.

/Martin
Några nyheter i detta ärende, som en ny mjukvara till exempel? Har stått ut med denna låda i 4000 mil men snart rinner bägaren över...TOTALT värdelös att köra i stadstraik / kökörning (som det är mycket av här i trakterna) Dessutom unviker man korsningar och annat där man måste sakta ner för att sedan öka farten. Det urartar med att man sitter och växlar manuellt..Hur kan man ha släppt en sån här låda ut på marknaden? Borde återkallas.
hakank skrev:Några nyheter i detta ärende, som en ny mjukvara till exempel? Har stått ut med denna låda i 4000 mil men snart rinner bägaren över...TOTALT värdelös att köra i stadstraik / kökörning (som det är mycket av här i trakterna) Dessutom unviker man korsningar och annat där man måste sakta ner för att sedan öka farten. Det urartar med att man sitter och växlar manuellt..Hur kan man ha släppt en sån här låda ut på marknaden? Borde återkallas.
Kan inte annat än hålla med.
Men själv har jag snarare resignerat.
hakank skrev:Några nyheter i detta ärende, som en ny mjukvara till exempel? Har stått ut med denna låda i 4000 mil men snart rinner bägaren över...TOTALT värdelös att köra i stadstraik / kökörning (som det är mycket av här i trakterna) Dessutom unviker man korsningar och annat där man måste sakta ner för att sedan öka farten. Det urartar med att man sitter och växlar manuellt..Hur kan man ha släppt en sån här låda ut på marknaden? Borde återkallas.
Jag lånar tråden lite då jag upplever samma problem (http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=94300). Jag är inne på att byta till just en 2,5FT då jag har fått för mig att det är en bättre kombo, men vad jag förstått på dig (hakank) så är du inte särskilt impad av lådan i din 2,5FT.

De som har D5 verkar mer nöjda med kombon låda + motor. Kanske dags att byta till en D5?

/Fredrik
Motorn är underbar, lådan totalt s*it i kökörning. Hade jag valt idag hade det blivit nått annat än denna låda iaf. Har börjat kika på V60 :-) Fast nån hyffsad spritmotor finns ju inte att få tag på längre tyvärr.
Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]