Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Det var inget illa ment med mitt inlägg, men jag inser nu när jag läser det igen, att det lätt kan uppfattas så!
Menade det som en motattack på den som VolvoB20 skrev, och jag menar såhär:
Det primär är inte alltid att man vill tina rutan på 5 minuter, man vill ha en varm bil!
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag går efter måttot att det är just en kupévärmare och inte bara en defroster för framrutan. Själv låter jag den elda på tills alla rutor är isfria och det är 20 grader i hela kupén. Brukar vara ca 1h till 1,5h men då är motorvärmaren också inkopplad.

Här är en bild på hur kabeln skall vara dragen, dvs den skall eg inte synas. Klicka på bilden för att se förstoring

Bild
av boston00
Variosboy skrev:Det var inget illa ment med mitt inlägg, men jag inser nu när jag läser det igen, att det lätt kan uppfattas så!
Menade det som en motattack på den som VolvoB20 skrev, och jag menar såhär:
Det primär är inte alltid att man vill tina rutan på 5 minuter, man vill ha en varm bil!
Nä som jag sa, så menade jag oxå B20 sorry om du missuppfattade det.
av boston00
Racetwin2 skrev:Jag går efter måttot att det är just en kupévärmare och inte bara en defroster för framrutan. Själv låter jag den elda på tills alla rutor är isfria och det är 20 grader i hela kupén. Brukar vara ca 1h till 1,5h men då är motorvärmaren också inkopplad.

Här är en bild på hur kabeln skall vara dragen, dvs den skall eg inte synas. Klicka på bilden för att se förstoring

Bild
Det var mycket snyggare än min, kanske skall gå tillbaka och be dom göra om faktiskt. Skall fundera på om det är värt besväret. Så som den ligger nu så ser man den, ligger den under mattan kan man misshandla den utan att man vet om det. Som ni hör så motiverar jag man själv att slippa åka tillbaka.:) Får se vad det blir.

Håller med dig om funktionen på kupevärmaren, som jag sa stoppar vi bebis i bilen och det är skönt om bilen då är 20 grader varm på vintern. Det underlättar när vi lämnar alla andra barn. Is på rutan är inte roligt men hanterbart, is på rutan och -10 i kupen är värre.

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]

Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]