Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nja, det är ju det som är osäkert? Min MY08 vars katalog jag ref. till, står det tydligt att det är mittarmstöd. Sedan att jag betalat 800:- för mugghållere i armstödet eller ej vet jag ju inte?? Det gör mig osäker vad jag betalat för.
Kave har rätt. Mittarmstöd (bak ska tilläggas) var inte standard på XC70 MY09 så det lär inte heller varit det MY08.

När man beställde mugghållare bak så inkluderades mIttarmstödet. Det fanns mao inte mittarmstöd bak utan mugghållare.
Jag som har tre barn tycker att elnackstöden på de yttre platserna är waste. varför satte man inte in det på mittenplatsen? Det är ju där det behövs.

På ytterplatserna drabbas man ändå aldrig av dålig sikt men mittenplatsens nackstöd skymmer hela sikten bakåt. Det är som att fälla upp ett dasslock......

Och när du väl startat bilen och skall backa så upptäcker du det men man orkar aldrig gå ur igen och fäla ned det. Och naturligtvis glömmer man det nästa gång man kör ...och nästa. Så är det något jag hade uppskattat så är det elfunktionen på det mitre nackstödet. Till önskelistan alltså :)
Håller med. Mittbackspegeln blockeras ju av det mittre nackstödet - inte de på sidan. Märklig prioritering.
Som jag sitter skymmer de yttre nackstöden lite av sikten bakåt, speciellt när jag ska precisionsbacka till en flaksläp någonstans. Bakre flakhörnen försvinner där bakom. Så jag gillar att det går att fälla ner dem framifrån, nackstöden, alltså.

Däremot har det ännu inte hänt att någon suttit på mittplatsen bak i min bil. Jag har ju bara haft den sen midsommar. Betydligt oftare har ryggstödet varit nerfällt för att lasta något, men det är ju så olika hur man använder sin bil. Men för mig känns elfällbart i mitten helt onödigt. Sällan det stödet är uppdraget.
Jaså, det var lucka då? På min 2012 finns det armstöd, med både mugghållare och förvaringsfack, och detta armstöd sitter på en egen del av ryggstödet, en del som kan fällas för sig själv.

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]