Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
Mwi skrev:
2444ever skrev: (dock inte vid bilköp än så länge). Sitter liksom i ryggmärgen.
Nedsatt pris, rabatt, you name it, och mitt intresse är väckt, mycket intressantare med något för 100:- efter rabatt än något för 100:- som standardpris. Är nog inte ensam om det.
Nej jag har nog också samma sjukdom tyvärr.
Det finns en anledning till att 90 % av alla "klippvaror" i butikerna som annonseras som rea sparas på lager tills dagen annonsen går i tidningen. Framstår som rena superpriset, men i själva verket har den aldrig sålts till något annat! :wink:
Användarvisningsbild
av Variosboy
Fick mig osökt att tänka på tiden man jobbade extra i en hemelektronikbutik! Till å börja med så hade varje kedja ofta egna beteckningar på modellerna så att det inte skulle gå att jämföra priser, å för det andra så skrev man alltid ut "listpris" som ordinarie pris även om varan aldrig hade kostat så mycket i verkligheten.. Illa tyckte jag då å illa tycker jag nu, men mest illa är nog att sååå många kollar upp så lite när dom köper något..
av 2444ever
Jag är fullt medveten om alla knep o knåp dom kör med, kan rabbla alla trixen i sömnen, framlänges o baklänges (okey, kanske inte alla in i minsta detalj). Men min poäng var att ser jag en lockvara med "nedsatt" pris så går ändå ryggmärgen in och skriker "wow, jag kan göra ett klipp". Tror inte jag är ensam om det. Dom flesta är ju medvetna om det men ändå funkar det. Handlarna vet, vi vet, handlarna vet att vi vet o.s.v.

Typ samma som att dom flesta blir förvånade/sura när det kommer fram att ett företag vill tjäna pengar, är liksom ett av grundelementen för företagen. Även där inkluderar jag mig själv till en ologisk reaktion. :)
Användarvisningsbild
av Variosboy
Absolut! Det handlar ju om psykologi, och även om man i efterhand förstår och kan göra rationella bedömningar kring det så förstår man sällan det när man är mitt uppe i det, och det gäller nog dom allra flesta människor! Alla blir vi "lurade"! :wink:
av 2444ever
Däremot är det alltid kul o läsa lite detaljer om de små knepen av de som är lite insatta i respektive bransch :)

Och ursäkta om jag triggade igång lite OT

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]

Om man ändå ska byta skivan, skär […]