Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

t.o.m torkararmar ser ut om dom vore nedslipade,trodde faktist inte att det var så illa innan man såg bilderna,det är kanske nån annan som har tagit upp det här men kan du inte använda Ditecs försäkring för att byta ut VARENDA plastdel,själv skulle jag inte ens kunna sova på nätterna om min bil såg ut så där,sen undrar jag om du har träffad andra som har fått sina bilar behandlade av samma kille,det där kan inte vara nån en gångs företeelse,eller var det nån nyanställd och din bil var hans första,lider med dig :-(O)
Fif*n vad bilen ser ut, jag lider med dig. Som många säger, det här måste Ditec lösa åt dig vad som än krävs. Om du vill ha lite argument så var jag innan lite sugen på att behandla min bil men nu vågar jag inte. Ditec har tappat minst en kund på det här!

Alla firmor kan ju göra fel men det viktiga är hur de hanterar det efter att felet uppstår. Om Ditec tar sitt ansvar och löser problemet så att du blir nöjd så har de ju en chans att upprätthålla sitt rykte. Om de däremot bara slår ifrån sig är det illa. Jag hade ju en liknande situation med BSR där de inte vill kännas vid att de orsakat problem med min bil. Som tur var så skötte Volvo det jättebra och lösta allting...
Kan bara hålla med -hur sjutton har dom lyckats med detta? Jag trodde Ditec var seriösa och hade en viss stolthet med ett väletablerat varumäke som skulle borga för kvaltè.
Jag har funderat på att anlita Ditec på tidigare bilar och även den senaste men har valt andra alternativ i slutändan.
Fortsättningsvis kommer jag aldrig tänka tanken med Ditec.
Hoppas verkligen det löser sig på bästa sätt för din del.
NiKeMaN skrev:KRÄV att detta fixas, OMGÅENDE. Du kan inte vänta till mitten av augusti med detta. Seriöst. Stå på dig. Du har all rätt på din sida!
Chefen/Verkarn har rest på semester hemmåt och är inte tillbaka innan Augusti, bara några sommarjobbare som håller ställningarna. Ingen ide att rodda med detta innan han är tillbaka även om det inte är kul att åka på bilsemester och se ut som skit hela tiden. Inget kul att tvätta bilen heller för den delen men jag väntar till de är tillbaka,
petkas skrev:t.o.m torkararmar ser ut om dom vore nedslipade,trodde faktist inte att det var så illa innan man såg bilderna,det är kanske nån annan som har tagit upp det här men kan du inte använda Ditecs försäkring för att byta ut VARENDA plastdel,själv skulle jag inte ens kunna sova på nätterna om min bil såg ut så där,sen undrar jag om du har träffad andra som har fått sina bilar behandlade av samma kille,det där kan inte vara nån en gångs företeelse,eller var det nån nyanställd och din bil var hans första,lider med dig :-(O)
Tror det är en sommarjobbare som har skitit till det hela rejält. Det var 5:e gången jag var hos denna Ditect firma och har inte haft problem innan utan vatit nöjd. Eller så har de börjat använda andra medel.
XC90_Executive skrev:Mitt plastskydd på ovansidan av bakkofångaren (XC60 R-design) ser likadant ut som din plast. Jag måste underhålla med Vista någon gång i månaden. Idag när jag gjorde en riktig dundertvätt med både petrolium- och alkalisk avfettning så det skyddet försvann helt blev den riktigt jäklig. Blir nog 4-5 omgångar vista.
Det där undebygger min uppfattning att de där fula skrovliga "tåliga" plastsjoken i själva verket är extremt ömtåliga styling detaljer som inte tål ett skvatt. De tål varken avfettning, vax, konservering eller repor, och de kräver enormt med arbete i underhåll och är omöjliga att tex måla om som man kan göra med lackade ytor. Det har fan inte att göra på en bil, ännu mindre på en SUV. Mina andra bilar har/är nedlackade och ser superfina ut efter 15 år och 25.000 mil. XC borde ju vara mycket billigare då man bara får halva bilen lackad. :-(O)

Jag har alltid varit superförsiktig och tex aldrig utsatt dem för avfetting överhuvudtaget och därför har de alltid varit djupsvarta.
Jag har hört någon säga att "när man parkerar i stan ska man ju ha en XC för få gör det inget om man kör emot" - de ser ju mycket robusta ut men det här visar ju än en gång att vanliga stötfångare är mer hållbara.

Blev nyligen påbackad av en buss och förvånas över hur mycket en vanlig stötfångare tål utan några märken. Kan tänka mig att bilen blir påkörd några ggr per år då den står på gatan men det syns inte./PH
perhall skrev:vanlig stötfångare
Frågan är: vad är en vanlig stötfångare? Nu för tiden är ju allting lackat, finns inget oömt som kan ta en stöt utan märken. Bara för 15 år sedan var det en helt annan sak, för att inte tala om 30 år sedan.
StringerBell skrev:
perhall skrev:vanlig stötfångare
Frågan är: vad är en vanlig stötfångare? Nu för tiden är ju allting lackat, finns inget oömt som kan ta en stöt utan märken. Bara för 15 år sedan var det en helt annan sak, för att inte tala om 30 år sedan.
En vanlig lackad Momentum/Summum/R-design-stötfångare... faktum är att så länge ett objekt som också är lite mjukt träffar rakt på så blir det oftast inga märken. Jag blev påbackad av en buss rakt på min front, den trycktes in och studsade ut. Går inte ens att se en repa (bussen träffade väl nummerskylten som ju sitter lite framför resten men den lär ju ha kommit i kontakt med stötfångarlacken också).

Otaliga gånger har jag sett bilar köra emot varandra i parkeringssitautioner, och sen gått fram och kollat, och inte kunnat se ett spår... har även själv gjort mig skyldig till det (typ passagerare har stängt av P-varnaren vid ett trafikljus, jag glömmer sätta på den:))
/PH
Peanuts skrev:Fif*n vad bilen ser ut, jag lider med dig. Som många säger, det här måste Ditec lösa åt dig vad som än krävs. Om du vill ha lite argument så var jag innan lite sugen på att behandla min bil men nu vågar jag inte. Ditec har tappat minst en kund på det här!

Alla firmor kan ju göra fel men det viktiga är hur de hanterar det efter att felet uppstår. Om Ditec tar sitt ansvar och löser problemet så att du blir nöjd så har de ju en chans att upprätthålla sitt rykte. Om de däremot bara slår ifrån sig är det illa.
Samma här, jag tänker inte Ditecbehandla min bil förrän de har löst det. Om verkarn/chefen är på semester är skit samma. Då tar du upp det med Ditec centralt. De får lösa det och ta upp det med firman efteråt. Skall bli intressant att se vad som händer, det är nog inga "jagrullare" som anlitar Ditec förrän de visar att de är en bilvårdsfirma som gör rätt för sig även när det "skiter" sig.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11

Åkt lite i helgen: - gubbe i V90 som ligger[…]

Är inte det kutym, att man bara redovisar &a[…]

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]