NiKeMaN skrev:KRÄV att detta fixas, OMGÅENDE. Du kan inte vänta till mitten av augusti med detta. Seriöst. Stå på dig. Du har all rätt på din sida!
Chefen/Verkarn har rest på semester hemmåt och är inte tillbaka innan Augusti, bara några sommarjobbare som håller ställningarna. Ingen ide att rodda med detta innan han är tillbaka även om det inte är kul att åka på bilsemester och se ut som skit hela tiden. Inget kul att tvätta bilen heller för den delen men jag väntar till de är tillbaka,
petkas skrev:t.o.m torkararmar ser ut om dom vore nedslipade,trodde faktist inte att det var så illa innan man såg bilderna,det är kanske nån annan som har tagit upp det här men kan du inte använda Ditecs försäkring för att byta ut VARENDA plastdel,själv skulle jag inte ens kunna sova på nätterna om min bil såg ut så där,sen undrar jag om du har träffad andra som har fått sina bilar behandlade av samma kille,det där kan inte vara nån en gångs företeelse,eller var det nån nyanställd och din bil var hans första,lider med dig :-(O)
Tror det är en sommarjobbare som har skitit till det hela rejält. Det var 5:e gången jag var hos denna Ditect firma och har inte haft problem innan utan vatit nöjd. Eller så har de börjat använda andra medel.
XC90_Executive skrev:Mitt plastskydd på ovansidan av bakkofångaren (XC60 R-design) ser likadant ut som din plast. Jag måste underhålla med Vista någon gång i månaden. Idag när jag gjorde en riktig dundertvätt med både petrolium- och alkalisk avfettning så det skyddet försvann helt blev den riktigt jäklig. Blir nog 4-5 omgångar vista.
Det där undebygger min uppfattning att de där fula skrovliga "tåliga" plastsjoken i själva verket är extremt ömtåliga styling detaljer som inte tål ett skvatt. De tål varken avfettning, vax, konservering eller repor, och de kräver enormt med arbete i underhåll och är omöjliga att tex måla om som man kan göra med lackade ytor. Det har fan inte att göra på en bil, ännu mindre på en SUV. Mina andra bilar har/är nedlackade och ser superfina ut efter 15 år och 25.000 mil. XC borde ju vara mycket billigare då man bara får halva bilen lackad. :-(O)
Jag har alltid varit superförsiktig och tex aldrig utsatt dem för avfetting överhuvudtaget och därför har de alltid varit djupsvarta.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.