Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Enzo
Men hur ska du få en D5 automat momentum med drag för 321, det återstår att se.
av Petzzon
En D3 Business Active ligger ju klart under 300 tom så lågt som 290 idag med drivning på 2 hjul så det borde inte vara några problem som jag ser det.

Sen är det upp till Volvo 321 är en magisk gräns för många tjänstebilsåkare
av Petzzon
Enzo skrev:Men hur ska du få en D5 automat momentum med drag för 321, det återstår att se.
Väntar på offerten men priset jag fick muntligt för en 11:a var 319 utan drag men inklusive metallic, avstbar airbag samt tidur.
Så alltså saknas draget så visst har du rätt kan bli tajt med draget men skam den som ger sig :D
Om inte annat är det så små pengar att jag hoppas chefen släpper igenom den ändå.
av Amli
Det låter ju som ett extremt bra pris. Visserligen en -11, men ändå. Säg gärna till vad det slutgiltiga priset blir. Då är det ju nästa samma pris som motsvarande Passat och med D5 motorn är ju valet tämligen enkelt...
av Petzzon
Amli skrev:Det låter ju som ett extremt bra pris. Visserligen en -11, men ändå. Säg gärna till vad det slutgiltiga priset blir. Då är det ju nästa samma pris som motsvarande Passat och med D5 motorn är ju valet tämligen enkelt...
Jo riktigt bra pris men långtifrån lika väl utrustad som Passaten är......
Mest av allt kommer jag sakna fyrhjulsdriften.

Så faan vet hur man skall göra. Momentum är ju minimum i mina ögon.
Passaten har i princip allt....
av Amli
Om AWD är viktigt så kan jag på rak arm inte komma på någon bättre bil än Passat (i mina ögon) för under de 321K som du har som gräns.

Jag läste tidigare inlägg fel och trodde det var D5 AWD som var på tal... :oops: Hade jag tänkt till lite hade jag kanske förstått att det var lite för bra... I så fall hade jag personligen definitivt gått på Passat före V70 D5.
av Enzo
Petzzon skrev:En D3 Business Active ligger ju klart under 300 tom så lågt som 290 idag med drivning på 2 hjul så det borde inte vara några problem som jag ser det.

Ja, och ska du ha in drag, vinterhjul, och lite annat jox, så hamnar du nog närmare de där 321, så jag tror nog Volvo vet vad de gör.
av Petzzon
Enzo skrev:
Petzzon skrev:En D3 Business Active ligger ju klart under 300 tom så lågt som 290 idag med drivning på 2 hjul så det borde inte vara några problem som jag ser det.

Ja, och ska du ha in drag, vinterhjul, och lite annat jox, så hamnar du nog närmare de där 321, så jag tror nog Volvo vet vad de gör.
Närma är helt ok :D :D

Och om Volvo vet vad dom gör så håller dom sig under annars kommer dom tappa fler kunder.
Jag tillhör hittills dom riktigt trogna Volvo kunderna, har kört nya Volvo alla år sen -95 förutom 1,5 år med en Audi......
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Enzo skrev:

V70II D5 Aut momentum + vinterhjul och drag ligger ju på ca 397.000 i prislistan om man summerar, med metallic, tidur och airbag så drar det iväg bortom 400,000 kronorsvallen. skulle det gå att pruta den till 321.000 menar ni ?:-/ ?:-/ ?:-/

Om det går att pruta 80,000 är det ju absurt, bättre att fixa prislistan för man får ju lik förbannat betala skyhög förmånsskatt på listpriset oavsett hur mycket volvo prutar.
av Enzo
VolvoB20 skrev:
Enzo skrev:

V70II D5 Aut momentum + vinterhjul och drag ligger ju på ca 397.000 i prislistan om man summerar, med metallic, tidur och airbag så drar det iväg bortom 400,000 kronorsvallen. skulle det gå att pruta den till 321.000 menar ni ?:-/ ?:-/ ?:-/

Om det går att pruta 80,000 är det ju absurt, bättre att fixa prislistan för man får ju lik förbannat betala skyhög förmånsskatt på listpriset oavsett hur mycket volvo prutar.
Nja, den där kampanjen var väl på ca 330 netto för en D5 AWD Kinetic (är väl standard på dem).
Så med lite hårdprut om det finns nån lagerbil så kanske 321 inte hade varit nån omöjlighet.

Med inlägget ovan menade jag att den där D3an nog är vad en tjänstebilsåkare kan få in, eftersom man ska klämma in vinterhjul och lite annat inom gränsen.

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]