Arese skrev:Jag håller med dig. Klart sämre komfort. Det fina med en BMW är att man får en bra komfort/sport-kombo som ofta är unik. Audi utan sportchassi är ofta tråkiga att köra, Volvo bekväm utan sportchassi men vinglig, ändå inte riktigt kul med... etc. Ska testa en F01 med M-paket vid tillfälle, tyvärr blir den ju inte så snygg med M-paket och 18 tum... ser ut att bli en 535i F01 som "andrabil" när e60:n snart har gjort sitt... /PHperhall skrev:Enligt min mening är 34 000 eller vad nu R-paketet kostar inte prisvärt. Inte heller 5-seriens M-paket för 58 000. Men det är typiska grejer som går hem i andra hand. Har inte exakt koll men jag tror att det säkert kan skilja 8-10 tusen på en 2003:a 530i med och utan M-paket och 15 tusen på en 2007:a el 2008:a 530i med och utan... dvs. paketet håller värdet bra (tidigare har det INTE kostat 58 000 med M-paket till 5-serien utan mer 30-Hurvida dessa paket är prisvärda eller ej beror i stor utsräckning på om du tänkt köpa till stora delar av den utrustning som ingår eller ej. Större hjul, sportchassi, stolar, läder osv är ju inte gratis. Till min nya femma har jag beställt M-sport och 19". Det går på 67k.... Det mest av det försvinner väl ut i natten vid en försäljning men jag får ju njuta av känslan och utseendet under några år :D
40)./PH
R-Design tillför helt klart en del utseendemässigt samt en piggare styrning men jag kan ångra det ändå på vår XC60 - komforten blir helt klart sämre och det gör ju ändå inte bilen rolig att köra på riktigt.
Mvh
Arese