Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mwi
Skatten tror jag kommer ligga på 1400-1500, nu är det bara 65:-/år ett annat plus är. Gratis parkering med miljöbil men det skiljer mellan olika kommuner. 231 Hk stämmer och motorn går riktigt skönt, bred vridmomentskurva och bra klipp vid omkörning.Nackdel tanken är för liten, har i och för sig bara kört etanol uppmätt förbrukning mellan 1,1 till 2,2. Etanol priset har ju ännu så länge inte följt med bensin & diesel priser uppåt. :D

Just nu på Blocket finns det 16 st 2,5 FT aut under 240000:- begärt pris och under 9000 mil och du skall ju bara köpa en bil av någon inte bli kompis med dem testa att bjud det kan bara bli ett nej eller ja
av TheFritz
Mwi skrev:Skatten tror jag kommer ligga på 1400-1500, nu är det bara 65:-/år ett annat plus är. Gratis parkering med miljöbil men det skiljer mellan olika kommuner. 231 Hk stämmer och motorn går riktigt skönt, bred vridmomentskurva och bra klipp vid omkörning.Nackdel tanken är för liten, har i och för sig bara kört etanol uppmätt förbrukning mellan 1,1 till 2,2. Etanol priset har ju ännu så länge inte följt med bensin & diesel priser uppåt. :D

Just nu på Blocket finns det 16 st 2,5 FT aut under 240000:- begärt pris och under 9000 mil och du skall ju bara köpa en bil av någon inte bli kompis med dem testa att bjud det kan bara bli ett nej eller ja
Har tänkt tanken att bjuda via mail eller telefon, men det känns ju väldigt skumt, eftersom man inte sett bilen, kan ju inte åka och titta på alla då jag är billös och många är långt att åka till. Vill helst veta skick av en ärlig säljare (om de finns) så man slipper vända direkt när man kommit dit.
av Mwi
TheFritz skrev:
Mwi skrev:Skatten tror jag kommer ligga på 1400-1500, nu är det bara 65:-/år ett annat plus är. Gratis parkering med miljöbil men det skiljer mellan olika kommuner. 231 Hk stämmer och motorn går riktigt skönt, bred vridmomentskurva och bra klipp vid omkörning.Nackdel tanken är för liten, har i och för sig bara kört etanol uppmätt förbrukning mellan 1,1 till 2,2. Etanol priset har ju ännu så länge inte följt med bensin & diesel priser uppåt. :D

Har tänkt tanken att bjuda via mail eller telefon, men det känns ju väldigt skumt, eftersom man inte sett bilen, kan ju inte åka och titta på alla då jag är billös och många är långt att åka till. Vill helst veta skick av en ärlig säljare (om de finns) så man slipper vända direkt när man kommit dit.
Personligen tycker jag det är trevligast att prata med säljaren samtidigt får man ju en liten uppfattning om personen.
Själv gjorde jag faktiskt upp affären på telefon han mailade över test protokollet bara. Sedan köpte hela familjen en enkel tågbiljett och hoppades på att uppgifterna stämde så vi skulle få åka bil hem. Jag har den tron att en märkeshandlare inte skitar ner sig för några tusen genom att ljuga.
av TheFritz
Tack för alla kloka svar jag fått från alla. Jag har en fundering till. Jag har lurat på att köpa den här bilen: http://www.blocket.se/vi/32479439.htm

Såg att ALLA bokstäver och siffror (även V O L V O) bak är borttagna, kan man beställa nya och sätta på hos Volvo och isåfall vilka summor rör det sig om?
För Övrigt vad tycker ni att bilen är värd? 213.000 känns för mig som inte är så kunnig och endast kollar på bilpriser.se lite högt?
av Tartryffel
Självklart kan du köpa emblemen, vilka du vill. Ganska dyra, några hundra per uppsättning skulle jag tro. Du väljer ju själv vilka du vill ha.
av Soulman
Lite udda grej att anmärka på. Önskar du emblemen för egen del eller för att andra ska se vad du har för bil?
Samtliga mina ska bort vid leverans, jag tycker de är ett otyg som samlar smuts och tvättsvampen hakar tag i dem och för grannen råder det inga som helst tvivel om vad jag kör för bil iksom.... Går de att få bort utan att de går sönder lovar jag att skicka dem till dig om du köper den bilen.
av TheFritz
Soulman skrev:Lite udda grej att anmärka på. Önskar du emblemen för egen del eller för att andra ska se vad du har för bil?
Samtliga mina ska bort vid leverans, jag tycker de är ett otyg som samlar smuts och tvättsvampen hakar tag i dem och för grannen råder det inga som helst tvivel om vad jag kör för bil iksom.... Går de att få bort utan att de går sönder lovar jag att skicka dem till dig om du köper den bilen.
Kanske är lite udda? Det är för egen del, det är i första hand V O L V O märket som jag saknar, tycker det känns lite naket på något sätt, sen tycker jag det är snyggt.
Då är det upp till bevis om du står vid ditt ord ;) Jag återkommer huruvida jag köper bilen eller ej.
av Mwi
Hur mycket är viktigt för dig? Jag har fattat att du vill ha 2,5 med automat men är även skinn ett måste så blir ju utbudet rätt begränsat. Jag tycker den är dyr för att vara privat även om den är hyfsat utrustad.
av TheFritz
Mwi skrev:Hur mycket är viktigt för dig? Jag har fattat att du vill ha 2,5 med automat men är även skinn ett måste så blir ju utbudet rätt begränsat. Jag tycker den är dyr för att vara privat även om den är hyfsat utrustad.
hur mycket ska man pruta för ett vettigt pris då?
av TheFritz
Har försökt att kolla upp vad IDIS - intel.driv.info.sys är för något egentligen, men jag hittar ingen info om det, någon som kan förklara?
/Fredrik
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]