Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Steff 99 skrev:Jag vet inte vilken farthållare du har , men min justerar man 5kmh (eller om det är 10kmh) varje gång man trycker på knappen.
Ok. Då har det ändrats på nya modeller. På min MY09 gick det inte att göra så utan det var bara 1km/h åt gången. Då det bara finns ett läge på knappen går det då inte att bara höja med 2-3 km/h?
greenbay skrev: Det är ju just det att volvons knappar sitter på samma ställe på ratten som är bra!!,
/greenbay
Nu går det ju att snurra en ratt så det blir inte på samma ställe. Kan ju lika gärna vara på höger som vänster sida... Men det är ju som sagt inte ett problem med farthållare. Det är förmodligen lite värre när det är som på Ferrari 458 där blinkers, vindrutetorkare och allt sitter i ratten.
Användarvisningsbild
av Spid3r
perhall skrev:
sandberg skrev:Jag hade en A4 Avant (B8, nya modellen) innan min V70 och jag skulle förklara de så här

* V70:n I längden en snyggare design, åtminstone med 18", vinge och rätt tillbehör. A4 kan bli lite trist efter ett tag
* V70:n har bättre familjekomfort, skönare säten bak och som passagerare.
* A4 har överlägset mycket bättre förarkomfort. Stolar som är minst 10 gånger bättre än V70:s stolar som både är små och rätt svampiga.
* V70 är tystare än A4:an
* Audins infotainment är överlägset. En fin finess jag saknar som jag inte vet om V/XC/S60 har i sin infotainment är att i A4:an fick man upp alla aktuella radiokanaler som man hade mottagning på, och alla la sig i listan som man bläddrade emellan. En liten sak, men jag stör mig på det här gammaldags sättet som V70 har nu.
* Audin är tyvärr extremt spårkänslig. Prova bilen på dålig väg så får du se. Det är inte kul någonstans, vet dock inte hur det är utan sportchassi. Men testa att åka mellan Södertälje och Botkyrka om du har möjlighet. Då vill man bara slänga bilen i diket efteråt :D. Hade ändå "bara" 17".
* V70 är rymligare
* Gissar att A4 håller bättre i andrahandsvärde.
* Byggkvaliteten är högre i Audin, ingen tvekan om saken.

Sen vad man väljer är ju upp till en själv. För mig är Audi lite att "hitta hem", men jag måste alltid göra en avstickare emellan innan jag går tillbaka till VW-gruppens stilrenhet.
Håller med om allt!
Bra lista.
När det gäller designen kan man nog säga att båda är snygga men inte särskilt vågade. Audi har ju verkligen kört fast designmässigt.../PH
Tack för alla synpunkter, det är nästan så att "stollerycket" avtar :)... jag kanske behåller Volvon.

Är det inte bytt egr och egr kylare på […]

Tysta sommardäck V90

Ett däck som är homologiserat och mä[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Snyggt! Bävar inför bromsjobbet, det ver[…]

Polestar 4

Jag följer flera Polestar grupper på Fa[…]