Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Enzo
sandberg skrev:
andreas_lofgren skrev:
sandberg skrev:Jag fick följande offerter i somras när jag kollade på D5 AWD resp D3 Automat (valde dock inget av de)

D3 Automat Momentum (ink metallic och HP stereo) = 315 000:-

D5 AWD Automat Momentum = 331 000:- (inräknat påslag för metallic och HP)

Det var alltså bara 16 000:- i prisskillnad på offerterna (alltså inga listpriser, utan nettopriser.
Nu är skillnaden betydligt större alltså. Du får en D3 Momentum + Metallic + HP för 305'.
Manuell ja..
ca. 10 tusen upp för en D5 med AWD alltså. Är valet eg svårt?
av Lövet
Om man inte vill ha Geartronicslir så är det inte så uppenbart. Då skiljer det ju 30'
av sandberg
andreas_lofgren skrev:Om man inte vill ha Geartronicslir så är det inte så uppenbart. Då skiljer det ju 30'
Vill man inte ha Geartronic väljer man väl varken D5 AWD eller T6..
av Lövet
Nej, men man kan ju mycket väl stå i valet och kvalet mellan D3 och D5.

Jag skulle för övrigt mycket väl vilja ha D5 AWD men inte automat. Tyvärr finns ju inte den med nya motorn.
av Lövet
Med nypriserna för D5 AWD så känns ju inte detta så prisvärt: http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_V7 ... ?ca=11&w=3
andreas_lofgren skrev:Med nypriserna för D5 AWD så känns ju inte detta så prisvärt: http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_V7 ... ?ca=11&w=3
Så länge alla handlare är överens om att inte göra minsta lilla reklam för någon D5 AWD-kampanj så är väl risken stor att det uppfattas som just prisvärt :*O/

Hade det inte varit för att en forummedlem skrev att en lokal handlare annonserade om kampanjen hade jag aldrig köpt en D5 AWD. Varken Bilia, Upplands Motor eller BraBil kände till kampanjen med mindre än att de var tvungna att ringa och fråga Volvo centralt. Bilia ville mycket hellre sälja XC70 istället :roll:

http://www.erikssonbil.se/download/erikssonbil.pdf
Användarvisningsbild
av FWH
Det är ingen tvekan om att man kan få en fin V70 till vettigt pris (jämfört med tyskarna) innan 12-faceliften.
av joschua
andreas_lofgren skrev:
joschua skrev:
andreas_lofgren skrev:D3 säljs till kampanjpriser långt under D5. Listpriset är ointressant.
nja, det är inte min uppfattning. Har relativt nyligen inhämtat offerter på ovan bilar och inte skiljde det mycket. En av säljarna jag pratade med sa att de hade kickback från volvo på d5 awd därav den stora skillnaden i rabatt. Hur som helst skiljer det inte mycket i nettopris - i vart fall inte för mig kanske jag ska tillägga..
Då får du gärna skriva lite hur de offerterna blev. V70D3 får du ju nu från 284+11 = 295' för en Momentum med metallic och HP. Sist jag kollade kostade D5 352' brutto med samma utrustning. Det måste till en jätterabatt på D5 för att hitta ner till D3 nivåerna.
Det skiljde 16' . Är det stor skillnad från de offerter du tagit in ?
av Lövet
Jag tog aldrig in någon formell offert på D5. Har bara pratat lite snabbt med säljare som indikerade listpris -10%.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 15
Köpråd volvo s60 t5

Enligt Google. S60 T5, 6växlad i vissa fordo[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Grattis "kom-hem-tiil-oss-dagen" 1 &arin[…]

Damasker såg hela ut. Testade att plocka ur[…]