Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sandberg80
Men va fan, vilken nöt, måste vara som du säger att han vet att den är skum, därför gör han så här. Har du inte ringt till den där Tove och frågat hur långt bilen gått när hon hade den?

Kom på att jag läste en grej i nån biltidning nyligen om att det var några som satt i system att just göra så att man köper en riktig långmilare som ska besiktigas för första gången inom kort (alltså cirka 3-3½ år gammal), i det fallet var det en Passat från KVD för kanske 120 000:- som gått kanske 30 000 mil. Sen köper man den, manipulerar med mätaren och säger att den gått 8000 mil, besiktigar bilen och sen säljer den UTAN servicebok för kanske 160 000:- (Normalpris kanske skulle vara 190-200 för en bil med servicebok och med just det milantalet).

Det låter ju lite som att det är så i det här fallet.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
andreas_lofgren skrev:KVD säljer EXAKT samma objekt som Bilia och andra märkeshandlare. Att de hamnar på KVD beror på hur leasingavtalen är skrivna.
Fy fasiken... är alltså alla leasing/tjäsntebilar så totalt nedkörda och nedsunkade efter 3 år. huvva.... :-O) När man tittar på deras finbilar så står det ju alltid så här...

Spricka i vindrutan ca 5 cm placerad i förarens siktfält. Fåtal stenskott, dörruppslag och repor. Stenskott på front och motorhuv. Emblem i grill samt centrumkåpor till fälgar spruckna. Sprickor i blinkersglas i sidospeglar båda sidor. Stenskott med ytrost på tak. Invändigt småmärken och repor. Rispor och skav på klädsel förarstol. Normalt med dörruppslag. Något fler repor och stenskott än normalt. Delvis omlackerad, viss nyansskillnad syns. Tvättrispor, maskintvättad lack. Stenskott vindruta. Skrapade aluminiumfälgar. Invändigt fläckar och repor. Något ingrodd smuts golv samt noppigt golv och bagagegolv.Flertal repor, stenskott och inbuktningar. Lackskav dörrkanter. Stötfångare fram och bak skrap och repor. Mycket repig lack. Skrapade aluminiumfälgar. Invändigt småmärken och repor samt lite fläckar. Lite fläckig klädsel.

För att inte tala om de lite dyrare objekten som Q7, X5, AMG osv som verkar ha använts från att köra allt från betongblandare i baksätet till att agera barrikader vid kravaller ?:-/

Jag fattar inte var de lyckas rota fram vraken, och så slipper man ju garanti också hos KVD. :D :D :D

Men du har säkert rätt ..... det är så illa där ute i sverige år 2010 att folk skiter totalt i sina grejjer.
av Lövet
Jo, fast om den varit taxi (vilket brukar vara det som förklarar höga mätarställningar) så blir den besiktad varje.

Men självklart finns det ju andra bilar att fuska med. Vissa säljare lägger ju enorma mätarställningar under sig per år och dessa besiktas inte förrän efter 3 år.
av Lövet
B20: JA, din bil skulle sannolikt beskrivas så där av KVD också efter 3 år. För din bil har repor, skav, skrap och smuts på golvet garanterat.

Sedan finns det riktiga jävla lik också men de brukar vara ganska få och säljs oftast av försäkringsbolag. Kolla under fliken Övrig info vem det är som säljer bilen.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Ja, man kan ju undra hur folk sköter sina bilar..

Kan inte påstå att jag är direkt försiktig eller så, men jag har inga: stenskott, repor, bucklor, fläckar eller skrapade fälgar eller nåt annat heller för den delen som är slitet, förutom däcken då! :wink:
(Har nu kört 4100 mil sen 24:e maj 2008)
av PEETER
Steff 99 skrev:
PEETER skrev:Kvd är inget att ha längre. Deras bilar är sämre än genomsnittet och det dom kallar listpris kan man bara skratta år . I snitt saltade priser mellan 10 till 30000 upp.ej seriöst.Och slutpriserna är till 90% högre än blocket.
Ps.Det gick att köpa bil där för 1-2 år sen för skapliga priser men ej längre.
Nu är du väl rolig...KVD är en auktionsfirma, där du som köpare lägger bud.
Om priserna är höga beror detta bra på en sak, det finns en efterfrågan och "handlare" och privatpersoner är villiga att betala det priset som man själv budar.
Eftersom KVD säljer massor av beg bilar, tror de säljer mest beg bilar i Sverige, så är de en bra måttstock på vad köparna är beredda att betala
Nu är du väl rolig...KVD är en auktionsfirma . Är jag rolig ",tror inte du har fattat vad jag skrev."DOM HAR ETT LISTPRIS. SOM SKA VARA VAD VOLVO .BMW. FIRMA BEGÄR FÖR LIKVÄRDIG .LÄS NOGA NU.MEN DET PRISET HAR DOM SALTAT MED MELLAN 10" 300000:- BEROENDE BIL. Och dom som bjuder på aktionen går på det som riktmärke eftersom dom inte kan bilpriser så bra. Varpå kvd får bra betalt för sina bilar.
Dom har blivit KO ANMÄLDA för detta . men dom vägrar ta bord detta så kallade Listpris.
Dom skryter med att dom får Bra betalt för repiga buckliga bilar .Kunderna axepterar det står det på deras sida.

Kom inte med att jag inte kan bilpriser, Jag har hållit på med det i 28 år.
Användarvisningsbild
av Bosse78
VolvoB20 skrev:
andreas_lofgren skrev:KVD säljer EXAKT samma objekt som Bilia och andra märkeshandlare. Att de hamnar på KVD beror på hur leasingavtalen är skrivna.
Fy fasiken... är alltså alla leasing/tjäsntebilar så totalt nedkörda och nedsunkade efter 3 år. huvva.... :-O) När man tittar på deras finbilar så står det ju alltid så här...

Spricka i vindrutan ca 5 cm placerad i förarens siktfält. Fåtal stenskott, dörruppslag och repor. Stenskott på front och motorhuv. Emblem i grill samt centrumkåpor till fälgar spruckna. Sprickor i blinkersglas i sidospeglar båda sidor. Stenskott med ytrost på tak. Invändigt småmärken och repor. Rispor och skav på klädsel förarstol. Normalt med dörruppslag. Något fler repor och stenskott än normalt. Delvis omlackerad, viss nyansskillnad syns. Tvättrispor, maskintvättad lack. Stenskott vindruta. Skrapade aluminiumfälgar. Invändigt fläckar och repor. Något ingrodd smuts golv samt noppigt golv och bagagegolv.Flertal repor, stenskott och inbuktningar. Lackskav dörrkanter. Stötfångare fram och bak skrap och repor. Mycket repig lack. Skrapade aluminiumfälgar. Invändigt småmärken och repor samt lite fläckar. Lite fläckig klädsel.

För att inte tala om de lite dyrare objekten som Q7, X5, AMG osv som verkar ha använts från att köra allt från betongblandare i baksätet till att agera barrikader vid kravaller ?:-/

Jag fattar inte var de lyckas rota fram vraken, och så slipper man ju garanti också hos KVD. :D :D :D

Men du har säkert rätt ..... det är så illa där ute i sverige år 2010 att folk skiter totalt i sina grejjer.
Hur många 3 år gamla bilar tror du inte har varit tjänstebilar??? Sen tycker jag att just det som e bra med KVD är att dom fokuserar bara på skador osv dom vill ju verkligen att den som budar ska veta vad dom får... Själv köpte jag en bil av Bilia som dom i sin tur köpt in från KVD. När jag tittar på KVDs gamla annons så nämner dom massa småsaker som Bilia i sin tur inte sa ett skit om, inget major men min poäng är att KVD inte bara har massa vrak utan dom e bara väldigt bra på att berätta vad som är mindre bra med bilen.
Användarvisningsbild
av kave
Specen på bilen är ju helt åt skogen, det tar ju 10 sekunder att se.
Om det sedan verkligen är något fel eller skumt med bilen är ju helt omöjligt att veta utantill.
Personen i fråga tycks ju inte kunna skriva särskilt bra utan har bara klistrat och klippt lite hursomhelst.
Det lilla som går att se på bilderna ser den fin ut tycker jag.
Till det kanonpriset hade jag åkt och tittat på den i alla fall.
Det som ofta styr priset är ju hur mycket tid säljaren har. Är det bråttom så sänker man priset.

Vad gäller att bli lurade har jag oftare blivit lurad på bilar av den stora märkeshandlaren på orten än när jag köpt privat.

Mitt tips är att man åker och tittar på bilen, är man orolig så frågar man om man får M-testa bilen före köp.
av Lövet
PEETER skrev: Nu är du väl rolig...KVD är en auktionsfirma . Är jag rolig ",tror inte du har fattat vad jag skrev."DOM HAR ETT LISTPRIS. SOM SKA VARA VAD VOLVO .BMW. FIRMA BEGÄR FÖR LIKVÄRDIG .LÄS NOGA NU.MEN DET PRISET HAR DOM SALTAT MED MELLAN 10" 300000:- BEROENDE BIL. Och dom som bjuder på aktionen går på det som riktmärke eftersom dom inte kan bilpriser så bra. Varpå kvd får bra betalt för sina bilar.
Dom har blivit KO ANMÄLDA för detta . men dom vägrar ta bord detta så kallade Listpris.
Dom skryter med att dom får Bra betalt för repiga buckliga bilar .Kunderna axepterar det står det på deras sida.

Sluta titta på listpriset då. Vad ska du med det till, det spelar ju ingen roll? Det är ju buden som är det viktiga. Folk tittar inte ens på listpriset.

Dessutom så verkar du inte förstå att listpriset motsvarar vad en felfri bil hos handlare uppskattningsvis ska kosta. Inte det enskilda exemplaret hos KVD med dess fel och brister.
av PEETER
andreas_lofgren skrev:
PEETER skrev: Nu är du väl rolig...KVD är en auktionsfirma . Är jag rolig ",tror inte du har fattat vad jag skrev."DOM HAR ETT LISTPRIS. SOM SKA VARA VAD VOLVO .BMW. FIRMA BEGÄR FÖR LIKVÄRDIG .LÄS NOGA NU.MEN DET PRISET HAR DOM SALTAT MED MELLAN 10" 300000:- BEROENDE BIL. Och dom som bjuder på aktionen går på det som riktmärke eftersom dom inte kan bilpriser så bra. Varpå kvd får bra betalt för sina bilar.

Sluta titta på listpriset då. Vad ska du med det till, det spelar ju ingen roll? Det är ju buden som är det viktiga. Folk tittar inte ens på listpriset.

Dessutom så verkar du inte förstå att listpriset motsvarar vad en felfri bil hos handlare uppskattningsvis ska kosta. Inte det enskilda exemplaret hos KVD med dess fel och brister.
SKA man skratta eller gråta när man läser.Jag säger som Ingmar Stenmark "Det är inte lätt att förklara för någon so inte begrip "
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14
Bränslytryckgivare

Motor varningslampan lyser och har en felkod som s[…]

Cigg-uttag maxström?

Det är riktigt att max belastning på 12[…]

V90 problem släpvagnsbelysning