- mån 18 okt 2010, 11:54
Håller med om att V70/XC70 är grymt flexibla bilar som är utmärkta för familjens vardag! Måste faktiskt tillstå att jag saknar en V70 på uppfarten lite :D
Kul eller involverande att köra är de dock inte, hur många bredfälgar eller sportchassin man än slänger på, och borde som någon nämnt passa utmärkt med dieselmotor. Icke desto mindre var det något av en smärre chock när min fru fick sin nya V70 2,4d i vintras efter närmare 8k mil i 2,5FT. Dieseln var ett ordentligt nedköp avseende både ljud- och gångkomfort, prestanda och framförallt körbarhet med sitt korta register. V70:n med diesel kändes inte alls lika påkostad som våra tidigare bilar med i princip samma utrustning.
Så visst spelar motorn fortsatt stor roll för hur bilen uppfattas!
Mvh
Arese
Kul eller involverande att köra är de dock inte, hur många bredfälgar eller sportchassin man än slänger på, och borde som någon nämnt passa utmärkt med dieselmotor. Icke desto mindre var det något av en smärre chock när min fru fick sin nya V70 2,4d i vintras efter närmare 8k mil i 2,5FT. Dieseln var ett ordentligt nedköp avseende både ljud- och gångkomfort, prestanda och framförallt körbarhet med sitt korta register. V70:n med diesel kändes inte alls lika påkostad som våra tidigare bilar med i princip samma utrustning.
Så visst spelar motorn fortsatt stor roll för hur bilen uppfattas!
Mvh
Arese
Always apex everything
- Volvo V90 CC D4 AWD PRO 2019
- Volvo V90 CC D4 AWD SE 2019
- Porsche 991.2 Carrera S 2017
- Volvo V90 CC D4 AWD PRO 2019
- Volvo V90 CC D4 AWD SE 2019
- Porsche 991.2 Carrera S 2017