Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lobbysleeper
Och som grädde på moset med sportchassi; nivåreglering ingår! Tummen upp bara för det. :)
av perhall
Enligt BIlia nivåreglering 5000, sportchassi 3200. Eller vad är det som är fyndet? I R-paket ingår båda men.... annars...?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
perhall skrev:Enligt BIlia nivåreglering 5000, sportchassi 3200. Eller vad är det som är fyndet? I R-paket ingår båda men.... annars...?
Nivåreglering ingår alltid när du beställer sportchassi. Därav fyndet. Men även om det inte ingått så är det ett bra pris. Om du skulle göra det efteråt med andra delar så skulle du inte ens få delarna för de pengarna.
av ZizzoZ
lobbysleeper skrev:Och som grädde på moset med sportchassi; nivåreglering ingår! Tummen upp bara för det. :)
Va? Ingår nivåreglering? Det har jag inte läst eller sett någonstans :-)
av lobbysleeper
Står t.ex i den här prislistan; https://www.brabil.se/documents/pdf/pri ... ta_v70.pdf
Ska kolla i broschyren om det inte står där med...
edit: stod inget i broschyren
Senast redigerad av 1 lobbysleeper, redigerad totalt 0 gånger.
av Steff 99
Emiljonsson7 skrev:
perhall skrev:Enligt BIlia nivåreglering 5000, sportchassi 3200. Eller vad är det som är fyndet? I R-paket ingår båda men.... annars...?
Nivåreglering ingår alltid när du beställer sportchassi. Därav fyndet. Men även om det inte ingått så är det ett bra pris. Om du skulle göra det efteråt med andra delar så skulle du inte ens få delarna för de pengarna.
Nivåreglering ingår inte alls i sportchassi på Dieselversionerna , men det gör tydligen det på 2,5 FT, om inte det har blivit en ändring nyligen.
Min MY 10 gick inte ens att beställa med niviåreglering och sportchassi, utan valet var ett av alternativen.
av lobbysleeper
Låter märkligt att det skulle vara så.men man upphör aldrig att förvånas över Volvos olika kombinationer som antingen inte funkar alls, eller saker som bara måste kombineras utan någon som helst logik...
av Steff 99
lobbysleeper skrev:Låter märkligt att det skulle vara så.men man upphör aldrig att förvånas över Volvos olika kombinationer som antingen inte funkar alls, eller saker som bara måste kombineras utan någon som helst logik...
Det kan låta hur konstigt som helst, men det var inte beställningsbart....
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Steff 99 skrev:
Emiljonsson7 skrev:
Nivåreglering ingår inte alls i sportchassi på Dieselversionerna , men det gör tydligen det på 2,5 FT, om inte det har blivit en ändring nyligen.
Min MY 10 gick inte ens att beställa med niviåreglering och sportchassi, utan valet var ett av alternativen.
Märkligt! Min 2,5FT var en sen MY10 (hämtades ut i vecka 49 2009). När jag beställde så var sportchassit i kombination med nivåreglering i ett paket. Gick inte att välja bara sportchassi men å andra sidan var det jättebilligt och gjorde inget att man fick med det på köpet :) Min amatörgissning till att nivåregleringen ingick då var att volvo var rädda för att folk skulle lasta bilarna för mkt och därmed skada underredet. Tydligen har man ändrat på detta då det verkar vara olika bud på vad som gäller?
av ZizzoZ
Steff 99 skrev:
Emiljonsson7 skrev:
Så va det för mig (iaf på internet) när jag byggde själv så när jag valde sportchassi så försvann 2 alternativ, Hastighetsberoende servo och nivåreglering. Men som om det beror på att nivåreglering ingår eller om det inte är möjligt att välja i kombination det vet jag inte :( Ska ringa min säljare sen och kolla. För i min oderbekräftelse så står det med sportchassi men det står även "Fast drag utan nivåregl." Bäst o ringa och dubbelkolla så det blir rätt :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Diamantslipstift på Dremel och nöö[…]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]

Vilken packbox ?

Packboxen mellan motor o låda läcker ol[…]

Uppdatering! Kom mig för att byta batteri ida[…]