Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
Tänk på att det är e-mailadressen ni skall anbvända som användarnamn. jag använder XC60-länken och loggar in. Får först felmeddelandet men klickar sedan på försök igen och då funkar det :)
av sandberg
Intressant sida! Bra initiativ av Volvo, sånt där gillar jag skarpt :D

När jag kollar extrautrustningen glömde jag ju bort vad jag beställde. Jag hade tydligen beställt: Pass.stol fram-justerbar! Shit. Har ni det? Undra om det höjer värdet på bilen som begagnad?
Användarvisningsbild
av rdesign11
mange69 skrev:För mig säger den "det finns ingen bil med de angivna värdena". Har dubbelkollat i vindrutan och på transportstyrelsen så chassinr stämmer. Har bara tagit de sista 6 siffrorna... :???:
Jag får exakt samma fel. Känns ju lite sådär...
Användarvisningsbild
av SvenB
mange69 skrev:För mig säger den "det finns ingen bil med de angivna värdena". Har dubbelkollat i vindrutan och på transportstyrelsen så chassinr stämmer. Har bara tagit de sista 6 siffrorna... :???:
Jag fick också samma text. För mig var det att jag hade ett mellanrum mellar bokstäver och siffror i reg-numret. När jag rättade det så gick det bra, så nu är jag med.
Användarvisningsbild
av Momentum
sandberg skrev:Intressant sida! Bra initiativ av Volvo, sånt där gillar jag skarpt :D

När jag kollar extrautrustningen glömde jag ju bort vad jag beställde. Jag hade tydligen beställt: Pass.stol fram-justerbar! Shit. Har ni det? Undra om det höjer värdet på bilen som begagnad?
Vad beställer du för bil?
av Trex
Lyckades inte registrera mig trots tipsen här ifrån, bilen är för gammal (10månader nu) men portalen är väl inte öppen riktigt än för alla?

Försökte också med glömt lösenord (efter registrerings försöket) men mail adressen fanns inte registrerad.

Registrerade mig i höstas så man får väl vänta på ett mail med inloggnings uppgifter, följer man länkar från Volvo sidan så hamnar man på den registreringssidan som man redan hade registrerat sig för några månader sen.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jodå, min är snart 14 månader och jag kommer in. Jag använder länken direkt på volvocars förstasida. Sedan klickar jag på xc60-Inloggningen. Får ett felmeddelande men klickar på försök igen. E-postadress är användarnamnet. Har dock för mig att antalet siffror i Vin-nummret inte stämde. Pröva med en siffra mindre eller mer.
av Trex
Nää.. funkar inte jaja.. nu har man gjort ett antal försök, får istället kika över axlen på servicetekniken och se vad som är registrerat på bilen :wink:
av pumpnasare
Trex skrev:Nää.. funkar inte jaja.. nu har man gjort ett antal försök, får istället kika över axlen på servicetekniken och se vad som är registrerat på bilen :wink:
Hej
Jag registrerade mig för 10 minuter sedan, fick frågan om mail+ reg och Ch Nr
När jag fyllt i detta fick jag ett mail som jag kvitterade med ett eget password.
Här är min historik.
20101029
BASSERVICE 1ÅRS/30 000 KM INTERVALL

Läs mer

MJUKVARA STYRENHETER NEDLADDNING BLAD VINDRUTETORKARE BYTE 2 ST
89105

20100713
MOTOROLJA OCH FILTER BYTE
73998

20100624
LÅSBYGEL UPPSMÖRJNING ENL TJ18838
68901

20100603
GLÖDLAMPA DIMSTRÅLKASTARE BYTE
68875

20100414
UNDERHÅLLSSERVICE 1ÅRS/30 000 KM INTERVALL

Läs mer

LUFTFILTER MOTOR BYTE
59237

20100105
MOTOROLJA OCH FILTER BYTE
45453

20090910
BASSERVICE 1ÅRS/30 000 KM INTERVALL
30800

20090629
MJUKVARA STYRENHET NERLADDNING (Polstar)
21746
av Trex
Gjorde en nyregistrering också... men inget svarsmail, lite synd då man är nyfiken på portalen!
Har nu gjort två registreringar plus försökt med tipsen här ifrån med inga framgångar, är portalen så här svåråtkomlig så får det vara!
Fast nyfiken är man allt :lol:

[Edit] Kan ju vara att jag inte har gjort någon service än, blir till slutet av mars för första servicen, kanske man kommer åt portalen efter det 8)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]

Vida 2014D

ladda ner och bränn en dvd,

Vida 2014D