Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Åh, vad grymt för dig Suomela! Jag lider med dig! Som att nån rycker undan kakfatet precis innan man ska norpa kakan! Hur man kan få det till "bortskämt" förstår jag inte, har inte nånting med det att göra. Möjligtvis högt ställda förväntningar, stark längtan och kanske drömmen om att få plocka ut en helt ny bil, som sedan grusas/försenas litegrann...

OpA, du får det att låta som att Suomela har "tur" att han fått köpa sig en ny bil, och han ska vara nöjd med det!? Vad vet vi om hur mycket Suomela gnetat och sparat för att kunna köpa denna bil? Kanske försakat semestrar, restaurangbesök etc. Eller så har han hittat en miljon på gatan, DÅ skulle jag hålla med om att han är priviligierad.
Tycker självklart att man ska kunna ställa lite krav på att just leveransen blir felfri när man investerar så mycket i en bil. Tycker nog att Volvo dessutom skulle kunna ställa en demobil till Suomelas förfogande - allt för att rädda den uppkomna situationen.

Dröm vidare Suomela, och njut sen när stunden är inne...!! :D
Man ska också alltid komma ihåg att de problem man just själv nu är drabbade av ofta blir förstorade. I stunden är det GRYMT jobbigt att vänta på bilen och jag vet precis hur det är, sitter själv och räknar dagar/timmar/minuter till jag får hämta bilen. Men så fort du hämtat den då är allt glömt och du kommer inte ens ihåg att du väntat. Om det är nån tröst vet jag inte..
Nu kom bussen. Idag fick man bara vänta tjugo minuter :-)
Tur att man har långkallingar på sig.

Måndag kl 14 hämtar jag ut min. Mailade säljaren idag med resonemanget att om den ändå är klar mån kl14 då borde den vara klar fre kl16 eller?
Mvh
Andreas
:-) Se det positivt vi får en vit jul.
Alla är vi olika och uppfattar allting olika, inget fel med det, men det är förhoppningarna om att få hämta bilen den dag han sagt, nu blivit uppblåst i luften 2 gånger, det är det som retar mig, men man brukar säga, tredje gången gilt, o de får vi hoppas på nu :) litar på min säljare att nästa datum det är leverans till mig som kund är den som gäller :) sen är det ju egentligen inte JUST idag jag behöver bilen, även OM jag VILL ha den idag, tillskottet kommer inte först i februari.
Sen är det ju alltid likadant, vare sig det är en bil eller en telefon som man beställt, har man fått ett datum, så är de det som gäller, likadant med om man flyttar, och inflyttningsdatum skiter sig och blir förskjutet en vecka, så står man där med en lastbil proppad med sina ägodelar i en vecka :D nää, men som sagt, tack för att vissa lider med mig medans andra tycker jag är bortskämd ;)
lider inte ett dugg med dig, snarare avundsjuk på att du får hämta din bil medans vi andra får vänta ;)
Snart jul... och fortfarande inte fått bilen, senaste uppdateringen var att dom fortfarande inte tagit sig in i bilen, men den har blivit flyttad till verkstaden, undra om man får den innan jul som säljaren lovade i november :)
Hoppas att dom kompenserar dig på något sätt - full tank eller något som plåster på såren. Mycket klantigt skött av försäljningsavd. Att man får vänta lite längre än vad första preliminära leveransdatum är, är väl väldigt vanligt, men det här är ju lite av en skandal. Att ta sig in i en V70 för en Volvo-mekaniker med rätt utrustning, kan väl inte vara så svårt, eller vad har jag missat? Hoppas att det löser sig snart och att du snart får köra iväg med din nya bil.
Tja, funderar faktiskt på att åka in på volvoverkstaden för att prata med dem, om hur det går, och vad dom försökt o göra, och VAD mer dom ska försöka göra, värsta fall får dom väl trasha rutan o stå för en ny, hur jävla svårt ska de egentligen vara för en VOLVO verkstad att ta sig in i en volvo :) tycker allt låter otroligt konstigt, men men... tappat hela suget bland hela beställningen, inte alls lika spännande längre den dagen ja ens får hämta ut den... känns faktiskt riktigt tråkigt att man ska behöva känna såhär vid en nybilsbeställning, när jag la beställningen på dacia sanderon så var man som ett barn, precis som med v70in, men den känslan är på andra sidan jorden o lyser med sin frånvaro :roll:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]