Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av t4rdesign
Noodles skrev:
t4rdesign skrev:Hämta min r-deign idag, Har oxå sån spak. Passade på att fråga min säljare ang detta pga denna tråd. Svaret han gav mig va att den spaken va återinförd för att för mycket kunder hade klagat på det.
Alltså båda spakarna (sidan och framtill)?
Momentum skrev:Det är funktionen nr 3 på sidan 75 som saknas på p-stolen

http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... p11768.pdf
Alla dom funktionerna har jag utom punkt 6 eftersom jag inte har el-stolar!
av Soulman
Kastar mig in från höger här som ny i forumet och skickar med att min säljare upplyst mig om "att om man tycker Momentum eller R-Design är tillval så stämmer det". Kinetic lär inte inte ha spaken på passagerarsidan men väl alla andra val, eller tillval om man så vill. Själv har jag ingen uppfattning då min kommande V70 är min första.
Användarvisningsbild
av Momentum
Soulman skrev:säljare upplyst mig om "att om man tycker Momentum eller R-Design är tillval så stämmer det".
Stämmer dock inte, utan Volvo hade sparat in någon femhundring på den funktionen, men har nu backat då många kunder har klagat
Jag har Momentum nivå, men ingen justering av framkanten, jag hade otur helt enkelt
av Biltoken
Saknar också höjdjustering på min XC60 My10 uttag 1005. Har Summum med elstol på förarsätet. Tyckte att jag satt väldigt dåligt de få gånger jag inte körde själv (obetydlig alkoholkonsumtion). Det gick helt enkelt inte att ställa in stolen så att lutningen blev behaglig.
Användarvisningsbild
av haggen
12/11 2010 är min V70 MY11 tillverkad och båda spakarna är med.
dj-r vad förbannad jag hade blivit om de hade varit borta.
Tack alla som klagat. Hur går det för er?
Användarvisningsbild
av Momentum
Biltoken skrev:Står tydligt i min instruktionsbok att det är ett tillval. Kanske att det är återinfört som standard på senhösten förra året?
Man ska komma ihåg att instruktionsboken täcker hela spannet från en bas utrustad bil till en max utrustad bil

Eftersom det då inte gick att ens beställa så kan man ju då fråga sig vad som menas

Att det saknades kom som en otrevlig överraskning för alla, och som man kan läsa tidigare i inläggen så finns det inte på basmodellen numera heller, men som man också kan läsa tidigare i inläggen att numera finns det på alla utrustningsnivåer ovanför bas och som standard om man beställer en bil nu (ovan bas) pga av KLAGOMÅL från kunderna
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Sista bilden är en titt ner i cylinder #3. En[…]

Någon som hittat någon vettig lös[…]

Och det skulle då orsaka knarr vid svän[…]

1 liter på 75 mil låter ju inget vidar[…]