- fre 02 jul 2010, 18:21
Den värsta aut-låda jag kört är steptronic'en till BMW 320 -04. Seg och diffus, gummibandskänsla. Den har dessutom ingen lockup, antagligen för att göra den relativt svaga motorn "responsiv". Bensinförbrukningen är en katastrof pga frånvaron av (riktig) lockup. Drar närmare litern blandad.
För övrigt så märker jag också en fördröjning på Geartronic när man skall i väg fort, men det är när man står stilla, och typ skall göra en vänstersväng i en T-korsning och vill hinna ut snabbt. Då kan den tänka lite väl länge (ibland farligt länge) innan det åker iväg. I övrigt kunde programmeringen gärna vara mer konservativ, t.ex. vid moderat gaspådrag där den går upp till 24-2500 helt i onödan.
För övrigt så märker jag också en fördröjning på Geartronic när man skall i väg fort, men det är när man står stilla, och typ skall göra en vänstersväng i en T-korsning och vill hinna ut snabbt. Då kan den tänka lite väl länge (ibland farligt länge) innan det åker iväg. I övrigt kunde programmeringen gärna vara mer konservativ, t.ex. vid moderat gaspådrag där den går upp till 24-2500 helt i onödan.
Nu: Mercedes-Benz A-Klass 180CD 2017 Tidigare: 2017-2018 Renault Megane 1.5 diesel 2011 • 2009-2017: V50 D5 2008 •