- sön 13 jun 2010, 13:13
är det flera som lyckats uppgradera 2,4d 163 ( 420 nm ) genom polestar ? trodde inte denna uppgraderingen skulle släppas
Moderator: Moderatorer
Staffan001 skrev:Jag tycker det är ganska uselt att Polestar inte har uppdaterat sin hemsida ännu, man vill ju veta lite mer om vad man får för prestanda.De kanske har fått order från volvo att inte uppdatera ännu eftersom det skulle avslöja hur de bluffar D5-köpare.. Volvo måste hinna byta ut en mutter i D5 först eller nåt..
Funderar faktiskt själv ganska skarpt på att skaffa BSR istället.
VolvoB20 skrev:perhall skrev:Jag har hittat ett mönsterUppsss... stämmer inte Jag har en D5 och jag tycker att en 2,4D (dubbelturbon) med Polestar blir mer än D5, igentligen en D6:a.
De som har en D5 tycker att en 2,4D aldrig blir en D5
och de som har en 2,4D tycker att det är skitsamma vad det står på bakluckan
Nu känns det ju helt meningslöst att langa upp 9000 för att få 20 hk till, men hade jag haft en 2.4 hade jag inte tvekat en sekund.
dieselanddust skrev:Varför skriver alla att 2.4D MY10 har 163 hk? Den motorn har väl 175hk MY10, och är inte jag helt fel ute är det INTE dubbelturbo. Har jag fattat detta fel?Den som har 163 hk My10 heter 2.4D-awd(leveres til XC70 og XC60)og er en nedtunet D5 dobbelturbomotor.