Ronnbaeck skrev:Ska Volvo bara göra 4-cylindriga motorer och mindre om 10 år? ..menar ni att de kommer ha elmotorer till alla då!... så vi säger att om 10 år då volvo kommer med en ny v70 ..(alltså INTE den v70 som kommer om 2-3 år) kommer de använda sig av 3 och 4 cylindriga dieselmotorer med elhybrid drift.. så kanske t.ex.deras värsta modell blir en 4 cylindrig diesel motor med 230hk 520nm och el motor med 150hk kanske.. = 380hk =) .. GILLAS.(man kan ju få drömma lite)
Ja, jag tror att det är bertydligt mer sannolikt med elhybriddrift än att de utvecklar en ny stordiesel. Däremot kan de ju köpa in en stordiesel från en annan tillverkare under tiden.
Finns ju flera tillverkare som utvecklar elmotorer som är inbyggda i hjulen och då kan man "lätt" komplettera en tvåhjulsdriven diesel och få en fin fyrhjulsdrift.
Personligen skulle jag gilla det. Jag är inte beroende at att det står 3,5D på bagagekuckan utan mer intresserad av prestandan i sig.
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson