Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jarker
Tobbev skrev:Jag har bytt namn på mina till t.ex

låt.1.mp3 -> 001-låt.1.mp3
låt.2.mp3 -> 002-låt.2.mp3

Läste någonstans att man skulle göra så för att bilen skulle spela låtarna i rätt ordning, men jag vet inte om det stämmer. Har inte provat utan att ändra namnet.
Nu blev jag orolig, för att bilen skulle spela låtarna i rätt ordning :???:

Vad händer om man inte har siffror i början av låtarna utan bara låttitel, hoppas ju verkligen att det fungerar, snälla kan någon kollla upp detta ?

Mvh ! / J
av Tartryffel

Läste någonstans att man skulle göra så för att bilen skulle spela låtarna i rätt ordning, men jag vet inte om det stämmer. Har inte provat utan att ändra namnet.
Vet inte om det var ett svar på det jag frågade, men det var inte så jag menade iallafall.
av Tartryffel
jarker skrev:

Nu blev jag orolig, för att bilen skulle spela låtarna i rätt ordning :???:

Vad händer om man inte har siffror i början av låtarna utan bara låttitel, hoppas ju verkligen att det fungerar, snälla kan någon kollla upp detta ?

Mvh ! / J
Vad är "rätt ordning" då? På ett USB-minne ligger ju alla filer rakt av, förvisso i mappar men hur ska stereon veta vad som är "rätt ordning"?
av Tobbev
Låtarna har ju en tag som säger vilket spår de har, så bilen kanske känner av spårnumret.

Jag använde mig av ett program som heter "Tag & Rename" för att fixa mina låtar. Går superfort att ändra namn och fixa taggar, men som sagt, jag vet inte om det egentligen behövs.
av jarker
Tobbev skrev:Låtarna har ju en tag som säger vilket spår de har, så bilen kanske känner av spårnumret.

Jag använde mig av ett program som heter "Tag & Rename" för att fixa mina låtar. Går superfort att ändra namn och fixa taggar, men som sagt, jag vet inte om det egentligen behövs.
Jag vill inte ha något nummer alls på mina låtar, därav min fråga, det är ju lättare att leta efter en låts namn än nummer, så därför vill jag bara lägga de utan nummer och hoppas ju såklart att bilen hittar de ändå, annars är det ju trist, mmen fortfarande inte något svar på om man verkligen måste numrera låtarna.
av Tartryffel
jarker skrev:
Tobbev skrev:Låtarna har ju en tag som säger vilket spår de har, så bilen kanske känner av spårnumret.

Jag vill inte ha något nummer alls på mina låtar, därav min fråga, det är ju lättare att leta efter en låts namn än nummer, så därför vill jag bara lägga de utan nummer och hoppas ju såklart att bilen hittar de ändå, annars är det ju trist, mmen fortfarande inte något svar på om man verkligen måste numrera låtarna.
Du har fått svar på frågan. Det finns ju info i filen som inte ligger i filnamnet utan i taggarna. Däremot är det, som Tobbev skriver, nödvändigt att man faktiskt fixar taggarna i filerna. Laddar man bara ner 20 låtar och lägger in dem på minnet finns det ingen möjlighet för bilen att veta vilken ordning som är rätt.
av Tobbev
Låtarna hittar bilen ändå, men om man vill att de spelas i en exakt ordning så måste man berätta för bilen vilken ordning som är rätt. Sedan om detta måsta göras men filnamn eller om det räcker med taggarna vet jag inte.
av Tartryffel
Min fråga om en lista över låtarna då?
Exempel: du har 100 låtar i en mapp. Du lyssnar på låt 1. Du vill lyssna på en annan låt som har ett högt nr, men du vet inte vilket. Du vill då se en lista över låtarna i den mappen och snabbt kunna rulla ner till rätt låt utan att behöva hoppa låt för låt och se namnet på varje.
av jarker
Tartryffel skrev:
jarker skrev:

Du har fått svar på frågan. Det finns ju info i filen som inte ligger i filnamnet utan i taggarna. Däremot är det, som Tobbev skriver, nödvändigt att man faktiskt fixar taggarna i filerna. Laddar man bara ner 20 låtar och lägger in dem på minnet finns det ingen möjlighet för bilen att veta vilken ordning som är rätt.
Ja, ok tack för svaren då borde ju inte mitt jobb vara helt förgäves, jag kollade på programmet "Tag & Rename" men lyckades inte få det att förstå att "siffror är ej tillåtet", så det blir väl att fortsätta deleta manuellt, men det tar ju en evighet, tips på hur man gör det enklast ?

/ J
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Byta lamphus/baklykta xc90 2018

Kanon!! Tack så mkt! Det var lite mer att ta[…]

Vilken mjukvara har ni?

Hade min bil inne på service idag och min PT[…]

Tack för era svar. Bromsskivan sitter inte […]