Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

crumpets skrev:Snacka om en sån bil som görs mycket av färgen. Den silverfärgade såg så miserabelt förjävlig ut att jag aldrig hade velat bli sett rattandes eländet, och den svarta vara bara wow :shock: så jävla snygg!
Instämmer! Silver, nja... Svart, grymt läcker! :-)-)
Gurra82 skrev:
VolvoB20 skrev:Ser ut som man korsat en V40 med en BMW 320 Touring.

Varför säger bilmodet att man ska skitsmå sidorutor ala skottgluggar och 40 kvadratmeter plåtyta untan struktur på sidorna? Det var BMW som började med detta otyg.
Ja men visst är den fin :) Tänk om du kunde få tag en AWD diesel som kunde dra 2000 ton, och Manuell :D blir inte till och med du sugen då? trots att du inte ser ut genom rutorna :wink:
Nä, jag tycker det inte är fint med supersmå rutor även om bilen drar 2000 ton (som ett draglok på malmbanan :mrgreen: )

Som "ledaren" BMW skrev i sin broschyr någonstans. Stora "cleana" ytor utan något som stör.

Vad är det som stör, det ska alltså inte vara några plåtveck,lister eller ens fönster längre som stör de stora plåtytornas exklusiva look.

Detta är ingen speciell kritik till Volvo, man följer ju bara den globala trenden.
VolvoB20 skrev:
Detta är ingen speciell kritik till Volvo, man följer ju bara den globala trenden.
"Höga" dörrsidor är också en följd av det ökade kravet på skyddet för sidokrockar. Vanligaste orsaken till dödsfall i USA med bilar är just sidokrocken. I många fall SUV'ar och Pickup'ar inblandade som är lite högre framtill. Usa har också högre krav än Europa på just sidokrocksskyddet och därav väljer många bilmärken att designa därefter. Kan man inte göra tjockare kraftigare dörrar så får man göra dom högre istället och smyga in det i designen.
En plåtburk skyddar bättre liksom än en glasburk.

M
crumpets skrev:Snacka om en sån bil som görs mycket av färgen. Den silverfärgade såg så miserabelt förjävlig ut att jag aldrig hade velat bli sett rattandes eländet, och den svarta vara bara wow :shock: så jävla snygg!
Svårt att säga med tanke på ljus och liknande på fotot, men det ser ut som den inte är silver utan Volvos fulaste färg Cosmic White....

/Thomas
Jag tror mycket på nya S/V60. V70II är ju precis som A4 en konservativ produkt som inte känns helt fräsch längre... tyvärr ser ju Volvos, Mercas och Audis bilar gamla ut när man jämför med t ex nya 5-serien. Vore intressant att få info om hur rymlig och stor den blir nya V60./PH
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Är det någon som sitter på motst&[…]

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]