Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
AndersP skrev:Ni som inte behöver el-baklucka vad säger ni om taklucka då´rå?
Nice-to-have
:-E
En mini taklucka såsom V70, nej tack..men en stor panoramalucka i glas kan vara trevligt för ljusinsläppet.
Men de sista luckorna jag hade öppnades nog aldrig, det bara väsnades och drog, sedan så är det ofta mer skrammel i dessa.

Ett av få options som jag numera väljer bort utan någon saknad.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
VolvoB20 skrev:Har jag såna summor att spendrar hade jag nog tatt en fet BMW, Audi eller Merca istället med något mindre utrustning.
Problemet är att du i mitt fall inte får en fet BMW eller Merca för 400.kkr Du får en 320D med sportpaket och en automatlåda..... Fast jag har å andra sidan inte fullutrustad S80Executive V8.......även om det hade varit riktigt trevligt :D
Användarvisningsbild
av AndersP
Men det du skriver är lite av det positiva, nämnligen ljusinsläppet.
Men vad kan skramla ?
av Steff 99
AndersP skrev:Men det du skriver är lite av det positiva, nämnligen ljusinsläppet.
Men vad kan skramla ?
Tydligen ganska mycket, den sista bilen med luckan jag hade både skrammlade och knirkade.
Ett antal försök gjordes för att ta bort detta men ack nej, det kom tillbaka.
Många märken har problem med knarr i sina stora öppningsbara glastak.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
VolvoB20 skrev:Skulle aldrig i livet köpen en bil med extra allt tex en bil/modell som kostar 300.000 och sedan 300.000 extrautrustning

Då köper jag heller en dyrare grundbil för 450.000 + 150.000 i extrautrustning.

Fast du får kolla lite i listan. En S80 V8 awd Executive börjar på 590 900kr! :wink: Blir dock mycket billigare nu eftersom det t.ex finns Driver Support paket osv. Fast det var en ruggit bra deal jag gjorde. Men det är ett annat ämne! :wink:

Taklucka som kom på tal är också en grej jag gillar. En gång taklucka, alltid taklucka. Brukar "tilta upp" den i bakkant när det är skönt väder, men väljer till det för ljusinsläppet. På XC60 blir det ännu trevligare med panoramataket. Har ännu efter mååånga bilar med taklucka varit beskonad från skrammel. Men behåller dom inte så länge iofsig.
av Steff 99
XC90_Executive skrev:
VolvoB20 skrev:Skulle aldrig i livet köpen en bil med extra allt tex en bil/modell som kostar 300.000 och sedan 300.000 extrautrustning

Fast du får kolla lite i listan. En S80 V8 awd Executive börjar på 590 900kr! :wink: Blir dock mycket billigare nu eftersom det t.ex finns Driver Support paket osv. Fast det var en ruggit bra deal jag gjorde. Men det är ett annat ämne! :wink:

Taklucka som kom på tal är också en grej jag gillar. En gång taklucka, alltid taklucka. Brukar "tilta upp" den i bakkant när det är skönt väder, men väljer till det för ljusinsläppet. På XC60 blir det ännu trevligare med panoramataket. Har ännu efter mååånga bilar med taklucka varit beskonad från skrammel. Men behåller dom inte så länge iofsig.
Nu när S80 V8 läggs ner så kanske den håller andrahandsvärdet liiiiite bättre, för som det är nu så är det när katastrof, inget ovanligt att man kan se 1-2 år gamla Executive för under 300.000.
av Amli
XC90_Executive skrev:

Men det är fortfarande "bara" en S80... Det var ett intressant test i TV där de jämförde en fullmatad Skoda Superb med en basutrustad Merca E-klass. Precis samma sak. Behöver jag tillägga att Mercan vann tämligen enkelt.

Jag håller med VolvoB20 helt i frågan. Din S80 må vara hur fullsmetad med utrustning som helst, jag skulle aldrig ens överväga att köpa en sådan ny före t ex motsvarande Audi, BMW eller Mercedes i samma prisklass. Beg är dock en helt annan femma då den inte kostar mer än en ok utrustad BMW 525.
av tunnis
Detta med taklucka är lite kul, jag har hela tiden sagt att det är helt onödigt, tills det råkade vara en på bilen jag har idag - kanonskönt med ljusinsläppet.

Har aldrig, och kommer aldrig, att öppna takluckan, men den ger ett trevligt ljus i kupen.
Kommer bli panoramatak i XC60:n som snart skall beställas. 8)
av Amli
tunnis skrev:Detta med taklucka är lite kul, jag har hela tiden sagt att det är helt onödigt, tills det råkade vara en på bilen jag har idag - kanonskönt med ljusinsläppet.

Har aldrig, och kommer aldrig, att öppna takluckan, men den ger ett trevligt ljus i kupen.
Kommer bli panoramatak i XC60:n som snart skall beställas. 8)
Det kan jag förstå! Jag skulle gärna ha panoramtak på min XC70 om det fanns! :-)-)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10
V90 läggs ner.

Jo, jag vet att beslutet tas inom EU. Jag fundera[…]

Hjulskifte i skydd av det allt tidigare mörkr[…]

spridare tätring

Hej Det är möjligt att kopparbrickan ha[…]