Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kollade på min idag igen. Nu är instegslisterna och stänkskydden (fram) monterade. Trodde att det skulle se knasigt ut med svarta stänkskydd på den i övrigt vita bilen. Men det såg riktigt bra ut! :D Tror att hela sidan på bilen hade blivit blästrad utan stänkskydd när man kör med 20".

Nu är det bara ca 2 veckor kvar till leverans, så man slipper ha på vinterdäcken. Läääängtar! :mrgreen:
av Twendor
XC90_Executive skrev:Kollade på min idag igen. Nu är instegslisterna och stänkskydden (fram) monterade. Trodde att det skulle se knasigt ut med svarta på den i övrigt vita bilen. Men det såg riktigt bra ut! :D Tror att hela sidan på bilen hade blivit blästrad utan stänkskydd när man kör med 20".

Nu är det bara ca 2 veckor kvar till leverans, så man slipper ha på vinterdäcken. Läääängtar! :mrgreen:
Du har noe å se fram imot. Skal bli fint å få høre hvordan den oppleves. :-)-)
Men går det mot vår allerede i Sverige? Vi skal få nysnø fram til 15 april ifølge meterologene. Jeg har utsatt sommerdekkbyttet til midten av april på min.
Jeg har stänkskydd både foran og bak, og er riktig glad for det valget.
Lykke til med bilen.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Snön smälter bort fint här! :D Ungefär 3-5 plusgrader på dagarna och några minusgrader på nätterna. I mitten/slutet av denna veckan skulle vi dock få plusgrader även på nätterna, vilket kommer göra fint för snösmältningen! :-)-)
av Twendor
Riktig fint vårvær er toppen, saknar vår og sommer.

Her har det siden fredag lavet ned 7-8 dm med snø. Og vi har flere minus,lang ventan mot vår.

Man får glede seg over at " både batteri og brenner til Webastoen er byttet på garanti" og at man har bruk for det ennå en stund.
Användarvisningsbild
av opA
Och vi vill ha mängder med bilder, XC90 !

Inte bara 2-3 st från olika sidor på bilen.. här ska de fullständigt spruta ut bilder :roll: 8)
av xoxo
bjornw skrev:
XC90_Executive skrev:Kikade närmre på min XC60 idag. Provsatt, luktade lite, klämde lite, kollade så att den hade alla tilvalen. Ser mycket bra ut! :-)-)
Låter lovande.

Jag var också och tittade och fotade lite idag, på leveransskadan... :-O) :-O)
Buckla på höger bakskärm samt vänster sida på spoilern bak söndertrasad. Spoilern byts rakt av men skärmen ska riktas och lackas. SKITKUL :evil: :evil: :evil: :evil:
Det skjuter fram leverans ca 3v. Som du säger, man skulle gett f-n i att köpa vinterdäck men det är så dags nu.

Väntan fortsätter, men spänningen är borta och irritationen framme. De har inte bestämt sig för vilken kompensation det blir.
Vad kompenseras du med?
Användarvisningsbild
av bjornw
Förutom 3-4 veckors längre väntan fick jag fri lånebil och en DITEC behandling.
Är egentligen inte så nöjd med det, men det är svårt att bråka på försäljaren, det är inte hans fel och han gör allt han kan.
av Halvmas
XC90_Executive skrev:Den får reg.nr när den kommit till Sverige, så du kan se om det står något där.

Jag fick reda på idag att min kommer väääldigt snart! :-)-)
Varför får jag då inte upp nåt reg.nr när jag slår på min? Den står hos min ÅF och jag väntar bara på att de ska ringa om en tid som passar, förhoppningsvis under nästa vecka. ÅF ville ha 6-8 arbetsdagar från ankomst till leverans.
Användarvisningsbild
av Guru
Kristian6 skrev:Hei. Nå ble jeg usikker (det er jo dere som er proff`ene på dette :-)
Men ifølge min ÅF produseres V70-bilene (iallefall med denne PSA-motoren) til det norske markedet, i Gent. Det går DFDS-båt hver fredag fra Gent til Brevik i Norge.
Där har din ÅF fel! Alla V70II byggs i Göteborg. Oavsett vilken motor som sitter i. Idagsläget finns det ingen modell som byggs i både Torslanda/Gent.

Kanske att bilarna transporteras VIA Gent för att ställa på Gent-byggda bilar på båten innan färden till Norge. Men det är en ren gissning.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Halvmas skrev:Varför får jag då inte upp nåt reg.nr när jag slår på min? Den står hos min ÅF och jag väntar bara på att de ska ringa om en tid som passar, förhoppningsvis under nästa vecka. ÅF ville ha 6-8 arbetsdagar från ankomst till leverans.
Står det inte på leveransinfo så har iallafall din åf ditt reg.nr.

bjornw, tycker att dom kunde slängt med en Polestaroptimering som kompensation också!

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!