Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lazy
VolvoB20 skrev:Vad spelar det för roll om tar bort emblemen, alla vet ju vad som gäller.

Ingen motorbeteckning på bakluckan = minsta sunkmotorn i 99,9% av fallen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nu vet jag inte i vilken del av Sverige du ser dessa bilar, men där jag kör/arbetar/bor är det nog 50% av bilarna med borttagna emblem som inte kör med minsta motorn och som det sagt tidigare i tråden tror jag de flesta gör det för att "vi" tycker det ser snyggare ut och inte för att dölja vilken motor man har. :D
Användarvisningsbild
av SvenB
Tobbev skrev: Likaså tror jag rätt få procent av de sålda V70II T6 kör omkring utan emblem om man jämför med V70II 2.0F.
Jag tror kanske att det kan vara tvärtom. De som köper en T6:a är kanske lite mer "biltokiga" och stylar bilen oftare. De som köper en 2,0F är nog oftare de som har bilen som bruksbil och struntar i märken och dyl. Men ingen regel utan undantag, det kan lika gärna vara tvärt om. Se bara på mig, jag har en 1,8F och har tagit bort emblemen för jag tyckte det är snyggt och praktiskt, lättare att hålla rent.
av bilgalen
80% av alla Volvos körs väl av personer som är totalt ointresserade av bilar och således ingen av dessa som bryr sig om att plocka bort emblem?

Att sen använda en Volvo som nåt slags tecken på pengar...blir ju bara dumt. Är man ointresserad så skiter man ju i hur bilen ser ut, vare sig man är rik eller fattig. Är man intresserad så köper man i flesta fall ingen Volvo.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Där tror jag, eller rättare sagt vet att du har fel bilgalen.
Det är ju bara å titta hur det ser ut bland den " motorburna" ungdommen idag så ser man att Volvo är förstavalet hos många!
Sen beror det ju på vad man är intresserad av när det gäller bilar.
Tycker dock att det är trist när vissa som tex är intresserad av amerikanare ser ner på de som gillar stylade japsar, jag menar, vad är skillnaden egentligen, det är ju bilar båda två i grund och botten!

Om nu någon vill ta bort sina emblem, som trådskaparen i det här fallet, varför måste då så många skriva att det är fult?
Det ska väl dom skita fullständigt i.
Själv skulle jag inte ta bort dom, men jag kommer aldrig att klanka ner på dom som gör det oavsett anledning.
För jag vill inte själv bli klankad på för att jag gör något som jag gillar!

Nä, låt folk göra/tycka vad dom vill i frågor som bara rör dom själva!
av Tobbev
Klart att folk skall få göra som de vill. Jag skiter fullständigt i vad andra kör för bilar och vad de gör med dom. Jag har inget behov av att hävda mig genom ett bilköp eller på något sätt ge signaler om min privatekonomi.

Bilgalen, det vore kul att veta hur du definierar bilintresserad, och vad dessa personer kör för bilar.
av bilgalen
Variosboy skrev:Det är ju bara å titta hur det ser ut bland den " motorburna" ungdommen idag så ser man att Volvo är förstavalet hos många!
Nu trodde ju jag att det pratades om nyare bilar här? Klart att 240, 740 osv är heta objekt bland motorburen ungdom, iaf på landsbygden.

Så när jag skrev att Volvo är ganska ointressant för bilintresserade, menade jag ju också där, bland nybilsköparna.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Variosboy skrev:Vad det gäller lacken så säger min vän och kamrat som tillika är lackerare att det där med att lacker härdar i flera månader bara är bullshit. Det var förr, men inte idag. Rätt eller fel!? Ingen aning, men jag väljer nog att lyssna på den som jobbar med det hela dagarna tills någon med mer kunskap säger annat! :roll:
Förr i tiden, är det när jag plockade ut min XC70II -10 då. :mrgreen:

Fick fågelskit på taket direkt och lacken var så mjuk att det brände hål på nolltid.

Samma hände på min V70N -06, ny lacken var mjuk som smör och det blev megamärken, sedan efter något halvår hände det inte alls när fåglarna sket på bilen, bara att tvätta av.

Farsan är billackerare så han vet nog vad han pratar om.

Själv har jag fått lära mig den hårda vägen med bränmärken på taket,
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
av Tobbev
bilgalen skrev: Så när jag skrev att Volvo är ganska ointressant för bilintresserade, menade jag ju också där, bland nybilsköparna.
Som sagt, det vore kul att veta hur du definierar bilintresserad, och vad dessa personer kör för bilar.
av bilgalen
Saab, Bmw, Audi, Alfa alla sportbilar osv. Är nog egentligen lättare att räkna upp alla de märken som inte har så hög andel entuseaster/intresserade. Men dit tänker jag tex Volvo, Vw, Skoda, Hyundai, Toyota osv.

Då menar jag inte att en Audi A6 2.0T lockar bilintresserade (för det är ju också en typisk tjänstesläde). Utan i Bmw, Audis fall är det ju förståss de dyare modellerna som lockar. Där ju tex Volvo inte längre har något att konkurrera med (möjligtvis S80 V8 om den fortfarande säljs?).
av Amli
En ganska smal bedömning. Jag är sjukt bilintresserad och jag kör en XC70. Det är den tröttaste och tristaste bilen jag ägt (bortsett från min första bil som var en Audi 80 -79...). Men den har många andra oerhört starka kort som gjorde att jag valde just den. Självklart skulle jag mycket hellre köra en M3 (eller ha en sådan oxå) t ex men av praktiska skäl föll mitt val på, i detta fall, på just XC70 före A6 3,0TDI Avant Quattro.

Bilarna du nämner är alla ganska dyra. Det innebär att endast ganska välbärgade som kör BMW M5 är bilintresserade? Skillnaden är nog snarare att dom har råd att köra det dom vill.
Beroende på vem du frågar kan du nog finna lika mycket, om inte mer, kör glädje och kärlek till sin bil till en ägare av en t ex Mazda MX-5. Eller inte för att nämna alla gamla entusiast bilar!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 18
244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97