Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
XC90_Executive skrev:
Amli skrev:Det är onekligen bra dag 0-100 på S80 V8! Men jag skulle vilja påstå att det skulle bli avsevärt mycket tuffare 100-200. Då tar nog musklerna ut sin rätt på 550 och lämnar de flesta bakom sig.
Ja, men jag kör säkert i nerförsbacke, har rensat ut baksäte, kylen, dvd-spelaren osv, plus att jag förmodligen har trimmat den också! :roll: :wink:

För vissa är ju väldigt tveksamma till att den skulle vara så snabb som jag säger. Tycker att videon visar det rätt bra! :D

100-200 är 550i självklart snabbare. Den är både lättare och har mer hästar! Tror det skiljer 2-3 sekunder 0-200 till 550:ins fördel också.
Ser på mitt inlägg att det ser ut som jag är ironisk med att S80n har en bra dag :) Jag menar självklart drag. Jag tvivlar som sagt inte på att bilen går bra. Det är trots allt en V8 med över 300hk. Vore väl snarare märkligt om det inte rörde på sig ganska bra ;-//
av Steff 99
XC90_Executive skrev:Jag förstod att du menade drag! :wink:

Det är inte du som är tveksam, utan några andra *host* (dom som gillar tyskt). :lol:
Tveksam..inte då..har aldrig tvekat på vad som rörs sig snabbast framåt....erfarenheten talar och inte vad man tror :-)-) :mrgreen:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Steff 99 skrev:Tveksam..inte då..har aldrig tvekat på vad som rörs sig snabbast framåt....erfarenheten talar och inte vad man tror :-)-) :mrgreen:
Isåfall har jag haft "tur" att bara möta dåliga exemplar av bilarna, plus dåliga förare! Samtidigt som jag har haft tur och fått ett bra ex av V8 själv. :wink:

Det är en bil som jag har kört helt jämnt med. Det var en BMW Alpina B10 V8 E39 -01 (tror jag). Den ska göra 0-100 på ca 5,7 om jag inte minns fel. Han fick två ruggit bra starter och då var vi helt jämna till 100. Givetvis kört på avlyst bana. Tro inget annat. :wink:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
XC90_Executive skrev:
Steff 99 skrev:Tveksam..inte då..har aldrig tvekat på vad som rörs sig snabbast framåt....erfarenheten talar och inte vad man tror :-)-) :mrgreen:
Isåfall har jag haft "tur" att bara möta dåliga exemplar av bilarna, plus dåliga förare! Samtidigt som jag har haft tur och fått ett bra ex av V8 själv. :wink:

Det är en bil som jag har kört helt jämnt med. Det var en BMW Alpina B10 V8 E39 -01 (tror jag). Den ska göra 0-100 på ca 5,7 om jag inte minns fel. Han fick två ruggit bra starter och då var vi helt jämna till 100. Givetvis kört på avlyst bana. Tro inget annat. :wink:
Snart slutsnackat och upp till bevis :mrgreen:

http://www.bilsport.se/event/2009/index ... er&res=768
av Steff 99
XC90_Executive skrev:

En Alpina är ingen BMW, bara nästan.. :lol: men en slutkörd veteranbil som är nära 10 år ...klart att det kan glädja någon att man segar sig ifrån en sådan med en modern svensk bil. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Om jag hade haft kvar bilen i maj hade jag ställt upp där. Lovar!

Så en BMW M3 E46 är en veteranbil då också? och den har bara typ 100hk kvar eller? :wink: En Alpina med 350(?)hk 2001 lär ha kvar ganska många av dom nu också. :wink: Plus att den förmodligen är ett par 100kg lättare än en "modern bil". :wink:
av Steff 99
XC90_Executive skrev:Om jag hade haft kvar bilen i maj hade jag ställt upp där. Lovar!

Så en BMW M3 E46 är en veteranbil då också? och den har bara typ 100hk kvar eller? :wink: En Alpina med 350(?)hk 2001 lär ha kvar ganska många av dom nu också. :wink: Plus att den förmodligen är ett par 100kg lättare än en "modern bil". :wink:
Jag har hört att skinnklädseln är lättad med lufthål..... :-O)

Jag skall se om jag får fram en 550, och får låna ett par blyskor...då du :twisted:
av Lazy
Jag är jäkligt nöjd med min V50 T5, men som denna tråd utvecklats så måste jag nog låna min grannes Nissan GT-R för att hänga med :lol:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10

Och en sak till: notis-ljudet från Google-as[…]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]