Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
Ja, USB:n är kvar. Den är en del av teknikpaketet du valt.

Fördelen med USB-minnet är att du kan lägga in upp till 16.000 låtar i upp till 500 mappar på ett enda USB-minne. Jag själv har ett 16Gig minne som jag hittills "bara" fyllt med 1.000 låtar (mer än 70% är fortfarande ledigt). Men det funkar kanon och är mycket snabbare än skivorna. Bara att byta mellen skivorna i växlaren tar tid och sedan skall den läsa in varje ny skiva (i synnerhet om det är MP3 vilket tar ytterligare tid). Jag kan varmt rekommendera att lägga över dina favoritskivor via Windows Mediaplayer. Välj Rippa i menyn och sedan är det bara att sätta i skivorna och sätta igång. Du bör ha minst 192 kb/sek i kvalitet vilket du kan välja i "rippnings-menyn" i mediaplayern. Tar max 5 minuter att rippa en skiva till MP3 och sedan 1 minut att lägga över till USB-minnet. Sedan hasr du med automatik ordning och reda på dina skivor då du har dem i datorn. Har du väl börjat med Mp3:or så lovar jag att skivorna snart är ett minne blott:-)
av Tobbev
Ja USB är fan helt outstanding. Jag som t.o.m har bortrationaliserat DVD-spelare hemma mot en TviX vägrar befatta mig med skivor mer.

Har fyllt ett 16GB USB-minne med talböcker, bransagor, barnmusik mm mm. Helt underbart. Kommer nog aldrig använda CD-spelaren i bilen. Har inte ens testat om den funkar än så länge.
av plamek
Emiljonsson7 skrev:Ja, USB:n är kvar. Den är en del av teknikpaketet du valt.

Jag kan varmt rekommendera att lägga över dina favoritskivor via Windows Mediaplayer. Välj Rippa i menyn och sedan är det bara att sätta i skivorna och sätta igång.
Så enkelt det var, jag har testat! Allting jag behövde fanns alltså redan i datorn, stort TACK!!!
Användarvisningsbild
av Racetwin2
XC90_Executive skrev:Anledningen till det med USB-uttaget är att när jag skulle beställa en MY10 S80 Executive så utgick det om man valde 6-cdväxlaren.
OK, då förstår jag. Märkligt ändå? Måste ha med mjukvaran att göra isf då CD:n och USB inte alls inkräktar på samma utrymme eller kan vara i konflikt rent fysiskt. Och synd om man betalar för båda men bara får CD:n :-(
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ja, fast det konstiga är att det gick att eftermontera USB-uttaget på verkstan om man valde 6-cdväxlaren från fabrik.

Jag beställde en XC60 R-design i oktober och "vågade" inte välja till 6-cdväxlaren, trots att jag har valt till allt annat. För jag var rädd att det skulle vara samma på XC60.
av plamek
XC90_Executive skrev:Ja, fast det konstiga är att det gick att eftermontera USB-uttaget på verkstan om man valde 6-cdväxlaren från fabrik.

Jag beställde en XC60 R-design i oktober och "vågade" inte välja till 6-cdväxlaren, trots att jag har valt till allt annat. För jag var rädd att det skulle vara samma på XC60.
OK, låter inte så glädjande, man får se snart hur det blir till slut...
av plamek
EDIT: Bild

Nu har bilen kommit till handlaren, den 18:e ska bilen vara klar för leverans. Ser verkligen fram emot detta! RTI var på plats, Four-C knapparna likaså. Dynaudio-emblemet och Modern Wood panelerna såg jag också när jag hastigt kikade in i den :-)-) Det är HGV-paket 2 på bilen, men rutorna baktill är inte sådär jättemörka direkt. Man anar bara lite toning på bilden ovan.
Senast redigerad av 1 plamek, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Var inte orolig för HGV2-paketet och rutorna. Jag tycker personligen Volvo träffat 100% rätt med toningen. Inte kolsvart som vissa bilar blir när de filmas. I vissa vinklar, som du skriver, så ser det inte ut som de är tonade men i verkligheten skiljer det en hel del. Det gör MYCKET för utseendet tycker jag och du ser stor skillnad om du ställer en bil med icke tonade rutor bredvid.

Nedan ser du min MY10 i en annan vinkel. Jag har också bl.a. HGVP2. Som du ser ser rutorna mörkare ut. Men det beror som sagt på ljus och hur ljus bakgrund du har. Enligt mig har Volvo hittat 100% rätt :D

Bild
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850