- tor 01 okt 2009, 16:33
Jag håller med. Jag misstänker att min bil kom till ÅF i måndags, möjligtvis på tisdag morgon då jag kunde se statusen "hos ÅF " i tisdags. Och vad jag har förstått så följer vi lite efter på sidan än vad det egentligen är. Jag hoppades på att få min bil fredag, dock så blir det onsdag! Då har bilen stått hos dem troligtvis från mån - ons, möjligtvis tisd - ons. Jag tycker att i bägge fallen så är det ju löjligt, de ska inte göra ett skit på min bil. bara leverans service och möjligtvis ngn rekond. Jag ska ta mig fan gå igenom bilen mm för mm, minska skavank "nääää ni får fixa, inga pengar = ingen bil, jag återkommer!" och så tänker jag i värsta fall vänta ytterligare, men efter att ha väntat så här länge ska bilen vara i absolut perfekt skick!
Man blir så less, jag tror att en del utav det här är att man inte bör beställa ngr bilar från dessa stora ÅF. Dels så är man inte den "enda kunden!" så igentligen betyder jag inte ett jotta för min ÅF. En mer eller mindre det är skitsamma. Men en läxa har man dock fått!
min tidigare bil en xc90, hittade jag på nätet, ringde ÅF (en lördag!), åkte ut till dem, tittate, slog till och tro det eller ej så åkte jag hem med den. Bilen ställdes på mig först efter flera dagar. Men det var inga problem. Det kallar jag service. Nu har jag faktiskt aldrig betällt en ny bil tidigare, har bara köpt bättre beg. eller lagerbilar, chargången kanske är på detta vis att det är bara att vänta tills ÅF behagar leverera bilen.
Så här med sätter jag punkt för min tråd med löftet att aldrig sätta min fot hos just denna specifika ÅF! Samt aldrig mera betälla en ny bil!
Ha en underbar helg,
Vem vet, man kanske möts ngn gång på vägarna :D
Mvh: Bitez
318ti -04-, S40i 170hkr -04-, V70 2.4T -00-, V70 2.5T -04-, Santa Fe 2.7 -06-, V70 II 2.5T -08-
Xc90 D5 -07-, V70 II 2.4D -10-, Saab 9-5 2.3t -04-, S80 D5 awd -08-