Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Batteriet som medföljer en ny bil i dagens läge är enligt min mening bland det sämsta skit man kan köpa för pengar..
har haft problem en gång med att värmaren dragit ur batteriet, då bytte de batteri på nybilsgarantin, sen har det funkat utan problem.
Användarvisningsbild
av AndersP
Variosboy skrev:Batteriet som medföljer en ny bil i dagens läge är enligt min mening bland det sämsta skit man kan köpa för pengar..
har haft problem en gång med att värmaren dragit ur batteriet, då bytte de batteri på nybilsgarantin, sen har det funkat utan problem.
Fick du likadant batteri eller ett bättre då ?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Har inte öppnat huven, men det är säkert ett likadant, får väl se i vinter hur det beter sig.. det tog ju trots allt 9 månader från bilen var ny tills det första gav upp, så det ger sig väl lagomt till årsskiftet typ om det är av samma kvalitet! :)
Användarvisningsbild
av 164E
Jag har också problem med direkstart av värmare (även med tidur). Indikeringen för låg batterinivå visas. Jag har inte ännu fått igång värmare på bilen sedan den levererades till mig. Den har gått ca 100 mil så någon laddning borde ju ha skett... Bilen skall in till verkstan på tisdag för koll... Och åtgärd hoppas jag. Jag trodde att batterierna skulle fixa detta med tanke på att det ska vara betryggande stort på en 2,4D...
av swemax
Är det inte så att när man väljer tidur så får man 80Ah batteri?

Vill minnas att när jag tog värmare på mina bensinare så var det så
Användarvisningsbild
av FSandstrom
164E skrev:Jag har också problem med direkstart av värmare (även med tidur). Indikeringen för låg batterinivå visas. Jag har inte ännu fått igång värmare på bilen sedan den levererades till mig. Den har gått ca 100 mil så någon laddning borde ju ha skett... Bilen skall in till verkstan på tisdag för koll... Och åtgärd hoppas jag. Jag trodde att batterierna skulle fixa detta med tanke på att det ska vara betryggande stort på en 2,4D...
Jag har samma problem, har dock inte åkt några längre sträckor på sista tiden (50 mil totalt). Kan man göra fel? :-) Berätta gärna hur det går
Användarvisningsbild
av AndersP
FSandstrom skrev:
164E skrev:Jag har också problem med direkstart av värmare (även med tidur). Indikeringen för låg batterinivå visas. Jag har inte ännu fått igång värmare på bilen sedan den levererades till mig. Den har gått ca 100 mil så någon laddning borde ju ha skett... Bilen skall in till verkstan på tisdag för koll... Och åtgärd hoppas jag. Jag trodde att batterierna skulle fixa detta med tanke på att det ska vara betryggande stort på en 2,4D...
Jag har samma problem, har dock inte åkt några längre sträckor på sista tiden (50 mil totalt). Kan man göra fel? :-) Berätta gärna hur det går
Jag har som sagt fått låna hem en laddare från ÅF.
Har nu laddat "hela" helgen
Ska inte ladda meer utan testa denna vecka
Köra värmaren 20 min då resan till jobbet tar 25-30
Återkommer med hur det blev i verkligheten
av peterpop
Kan man bestämma att värmaren ska gå i 20 min?? Beror väl på hur kallt det är ute trodde jag! Ställer väl in tiden när man skall åka! Eller kan jag även gå ut och starta den manuellt, och isåfall hur gör jag det 20 min innan jag skall dra??
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
peterpop skrev:Kan man bestämma att värmaren ska gå i 20 min?? Beror väl på hur kallt det är ute trodde jag! Ställer väl in tiden när man skall åka! Eller kan jag även gå ut och starta den manuellt, och isåfall hur gör jag det 20 min innan jag skall dra??

Direktstart av värmaren finns i menyn. Eller så köper man en fjärrkontroll så man kan starta på håll.
av JHg
peterpop skrev:Kan man bestämma att värmaren ska gå i 20 min?? Beror väl på hur kallt det är ute trodde jag! Ställer väl in tiden när man skall åka! Eller kan jag även gå ut och starta den manuellt, och isåfall hur gör jag det 20 min innan jag skall dra??
1) Japp, du ställer in tiden som du vill att bilen skall vara varm till.

2) Då får du gå till bilen 20 min innan du skall åka och välja "Direktstart värmare" i färddarorn.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11

Hej, Äldre V50 2007 var säteskläds[…]

Tätningsmassa ventilkåpa

Hej, ska vara till överdelen på kamk&ar[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Nu har jag plockat bort vattenpumpen. Den ser fin […]