Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Vet du vad det är för spec. i Norge? I Sverige är det iallafall inte silvriga rails eller "kromad gubbe" vid ECC:n. Som det t.ex är på alla bilderna jag har sett hittills......förvirrande? nä inte det minsta! :roll:
av Amli
Den var ju onekligen väldigt snygg! :-)-)
Men vad är det för stl. på fälgarna? Dom ser inte så stora ut. Man tycker ju att det borde vara 19" men det ser mindre ut.
av CAT3208
XC90_Executive skrev:Vet du vad det är för spec. i Norge? I Sverige är det iallafall inte silvriga rails eller "kromad gubbe" vid ECC:n. Som det t.ex är på alla bilderna jag har sett hittills......förvirrande? nä inte det minsta! :roll:
Jeg mener å huske at selger nevnte at "gubben" ikke var i krom, og at rails var sorte , men jeg likte faktisk at rails var i sølv som på bilde.
Sjekket nå også prislisten på standard og ekstrautstyr og der er rails markert som sorte og "gubben + rails " markert med krom bare på summum.
Da er det sansynligvis en test utgave som den røde, jeg så ikke Four-C på bilde og trodde det var en korrekt utgave , man får jakte videre. ??:-/
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag har varit i kontakt med Volvo om det men dom påstar bara att en EU-spec R-design bygger på momentum och att man inte kan få vissa summum-grejer då. Utanför EU är det tydligen annorlunda. Jag kontaktade Volvo igen när jag fick syn på den fransk-reggade XC60in. Men det blev man inte klokare av.

Jag blir så trött på att man visar en bil i ett utförande, sedan håller man inte det till produktionen (i EU). Falsk marknadsföring är det ju verkligen! R-design kostar dessutom 21000kr mer än summum i grundutförande. Så man tycker ju iallafall att t.ex dom silvriga railsen kunde vara ett fabrikstillval på R-design.

Man kanske skulle ta en Audi Q5 3,0TDI istället?! :roll:
Användarvisningsbild
av poseidon
Ja, jag fattar inte hur ni inte kan ta en Q5:a istället. För de pengarna som XC60 R-design kostar får man ju en fin Q5:a. Å då blir de ju status oavsett - det är ju en AudiSuv. En XC60 kommer bara vara en Volvo oavsett kromade ändrör.....
av CAT3208
poseidon skrev:Ja, jag fattar inte hur ni inte kan ta en Q5:a istället. För de pengarna som XC60 R-design kostar får man ju en fin Q5:a. Å då blir de ju status oavsett - det är ju en AudiSuv. En XC60 kommer bara vara en Volvo oavsett kromade ändrör.....
Jeg har vurdert og testet Q5, :( .
XC60 var for meg et bedre valg, prisen var ikke høyere på xc60. Begge med automat AWD

Q5 med samme spec, "i prinsipp alle tilvalg", så virkere det på meg som at Q5 er ca 10 % høyere i priset. Utstyr drar tydligvis opp prisen på Audi. :roll:

Bytter inn en Audi 2006 mod A6 2,7 Q TDI 2xS-line slik at Audi var et kjent merke og var et konkret mulig valg. Var forøvrig meget fornøyd med A6'en, men kjører nå mindre lange strekninger på dobbelt fils veg, Det er der den bilen er i sitt rette element. :D
av Halvmas
poseidon skrev:Ja, jag fattar inte hur ni inte kan ta en Q5:a istället. För de pengarna som XC60 R-design kostar får man ju en fin Q5:a. Å då blir de ju status oavsett - det är ju en AudiSuv. En XC60 kommer bara vara en Volvo oavsett kromade ändrör.....
Kanske för att man tycker XC60 passar en bättre. Jag tyckte definitivt det efter att ha testat bägge. Q5:ans bagageutrymme är ett skämt ifall du har baksätet i bakersta läget. Ifall du skjuter baksätet i det främsta läget kan ingen sitta där ( i alla fall inte bakom mig 186 cm ) så den bilen föll bort mycket tack vare det. Körmässigt dock en väldigt skön bil liksom XC60. Skiljer mindre mellan XC60 och Q5 rent körmässigt än A6 och V70II.
av Steff 99
XC90_Executive skrev:Hade jag velat ha en Q5, ja då hade ja beställt en sån från början. Jag vill hellre ha en XC60, men jag blir så trött på stenåldersmentaliteten.
:lol: Både Q5 och XC60 är väl en släng av stenålder , med tanke på storleken, stort o otympligt, men det är ändå var och ens val.
Q5 är en förhöjd A4:a där av är innermåtten inte speciellt bra.
Själv är jag inte specielt förtjust i varesig XC60 ,Q5 eller X3.
Men som det ser ut idag så är det en trend att ha hög byggen, frågan är om dessa mellan SUV:ar också kommer att bli peststämplade så som de större motsvarigheter är nu mera.
Frågan är ändå om det är värt priset att få en överjäst kombi ??:-/

Jag valde mellan en V70 eller XC60 och såg inga fördelar med XC60 så det blev en V70 som andra bil.

Jo det är sant "Oscar" en ny volvo igen 8)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11

Då blev det som vi skrev för ett tag se[…]

Ja det är bilar med Sensus och det är &[…]

... Förresten var hittar du värdena p&[…]

Elpriset

Nu har jag äntligen fått tid över […]