- sön 16 aug 2009, 22:28
Har åk en del i kollegans 3serie och det är ju ultratrångt vad än teknikensvärld säger. Knäna är ju i kläm i baksätet och flyttar man fram stolen så de där bak får det drägligt så sitter ju föraren inne i ratten och passageraren tryckt mot instumentbrädan. (Jag vet för jag har åkt en hel del i BMW 3an)
I V70II är det ju oceaner av utrymme, de bak har gott om plats trots att jag sitter långt bak med massor av plats till pedaler och ratt.
Det var därför sambon valde en BMW 5a i stället där är ju utrymmet lite vettgare.
Arese skrev:[Håller inte med dig B20 angående kupútrymmet, upp till och med fyra personer sitter bra i trean. Enligt Teknikens Värld skiljer 1 cm på kupelängden, 3 cm på bredden i framsätet och 5 cm på bredden i baksätet till Volvos fördel. Är man inte tre i baksätet så är det knappast trångt i trean. På höjden har BMW ett par cm mer utrymme samt avsevärt längre sittdynor fram och bak. I bagaget är det dock mycket stor skillnad, bla är V70II 17 cm längre.....BMW 3an är ju extremt mycket lägre än V70II vilket gör att körställingen blir lägre och längre.
Mvh
Arese
Har åk en del i kollegans 3serie och det är ju ultratrångt vad än teknikensvärld säger. Knäna är ju i kläm i baksätet och flyttar man fram stolen så de där bak får det drägligt så sitter ju föraren inne i ratten och passageraren tryckt mot instumentbrädan. (Jag vet för jag har åkt en hel del i BMW 3an)
I V70II är det ju oceaner av utrymme, de bak har gott om plats trots att jag sitter långt bak med massor av plats till pedaler och ratt.
Det var därför sambon valde en BMW 5a i stället där är ju utrymmet lite vettgare.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.