Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

FiddeUBC skrev:Då har jag fått svar på min fråga idag.
Det kommer trim även till den lilla plattan till hösten och det kommer att bli till alla dieslar i första hand.
Det som har släppts nu är bara toppen av ett isberg så att säga.
Jag misstänker att D5:an i V50/S40 med automat inte orkar med ett vrid över 400. Den är ju redan nu nedjusterad jämfört med manuell.
Användarvisningsbild
av Bosa
Sen har de ju det magiska ordet Från framför 5900:-. Gick in på Bilias hemsida och hittade en pdf med info där följande hittas:

"Samtliga* effektoptimeringar säljs till kund för ett rekommenderat pris på 8 900 SEK inklusive
moms och montering.

* Effektoptimering av 2.4D Small (163hp > 185hp) säljs till kund för ett rekommenderat pris
på 5 900 SEK inklusive moms och montering."

Länk till pdf:en: http://www.bilia.se/EPiUpload/sv/Worksh ... rmance.pdf
av pumpnasare
Hej INDI
Jag fick mina emblem idag, och vad jag förstår av brevet skall dom små sitta i bakant på nyckeln.
av indi
Tjena,

Det stod inget specifikt om placering i mitt brev förutom mellan däck och förardörr samt baklucka och nyckel. Jag försökte dock sätta den lilla dekalen på framkanten på nyckeln men det lossnade efter bara tre nerstoppningar i fickan så det fick bli mellan "klacken" och knapparna istället. Jag har dock haft min nyckel ett tag så den är väldigt blanknött på framkanten, antagligen därför det släppte.
av pumpnasare
indi skrev:Tjena,

Det stod inget specifikt om placering i mitt brev förutom mellan däck och förardörr samt baklucka och nyckel. Jag försökte dock sätta den lilla dekalen på framkanten på nyckeln men det lossnade efter bara tre nerstoppningar i fickan så det fick bli mellan "klacken" och knapparna istället. Jag har dock haft min nyckel ett tag så den är väldigt blanknött på framkanten, antagligen därför det släppte.
OK
Jag kan nog få samma problem och det var snyggare som du gjort men nyckel gick så tugnt att få ut.
Glöm inte att rapportera om bränsleförbrukningen också. :!: :!:
av pumpnasare
StringerBell skrev:Glöm inte att rapportera om bränsleförbrukningen också. :!: :!:
Medelförbrukningen har ökat från 1,12 till 1,18 på 15 mil men det är mycket lek (aldrig 2 vid trafikljus mm) Kör på E85.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 24

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]