Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om det bara är mjukvaran som är uppdaterad i den "nya" 231 hk motorn så vore det väl mycket underligt om man inte erbjöd en uppgraderig (mot kostnad) för äldre 2.5ft?

Min gissning är att det är mer än mjukvaran som är ändrad och att vi med gamla 09:or får dras med mindre hk och högre förbrukning.

En trimmning till 260hk blir kanske ett alternativ men då blir det väl högre förbrukning och det är inget jag är direkt sugen på....

Får väl slänga ut min två veckor gamla rishög på blocket och beställa en 010a :wink:
Psyko skrev:
riha skrev:

Inte XC70II då?
Konstigt (tråkigt) om de inte tar med den.
Jo,XC70 II är ju med bland dom som går att uppgradera oxå
Tack, orsak till frågan vär att du bara skrev V70II (och inte XC70II) i din lilla lista över modeller.
vänta med frågorna tills efter posk, för då ska all info släpas...
Psyko skrev:
Speedlink skrev:Undra hur förbrukningen blir på min 2,5ft med 260HK?

Jag skulle ju allafall inte räkna med att den blir lägre :wink:
Jag har svårt att se att Volvo vill ha en trimning som gör att bilen inte klassas som miljöbil längre, jag kan dock ha fel. Jag tror också att 260hk gäller med etanol i tanken, dvs. liknande som SAAB gjortr med sina motorer med 30hk extra med etanol.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 19

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]