Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
erc skrev:Har enligt uppgift smorts upp, vilket kan bekräftas av en del fett på min ljusa ratt...
Gick det bort?! Det ett helvete att få bort sånna fläckar på en ljus ratt! :(
av riha
JAg hade fettrester på min ratt efter att de bytt koppling. Ratten såg ut som FAN rent ut sagt.

Dock så torkade jag av den med "baby-servetter", fan, den blev som ny. Allt togs bort, den har samma färg som när jag hämtade ut bilen.
Rekommenderas starkt, alltså att köpa in "tvätt-servetter" för barn.
Användarvisningsbild
av Appel
riha skrev:JAg hade fettrester på min ratt efter att de bytt koppling. Ratten såg ut som FAN rent ut sagt.

Dock så torkade jag av den med "baby-servetter", fan, den blev som ny. Allt togs bort, den har samma färg som när jag hämtade ut bilen.
Rekommenderas starkt, alltså att köpa in "tvätt-servetter" för barn.
Har du möjligtvis fabrikat på "baby-servetterna"?
av erc
XC90_Executive skrev:
erc skrev:Har enligt uppgift smorts upp, vilket kan bekräftas av en del fett på min ljusa ratt...
Gick det bort?! Det ett helvete att få bort sånna fläckar på en ljus ratt! :(
Då jag är lite noga med att hålla min så högt önskade, men något opraktiska, ljusa inredning så ren och fin som möjligt har jag alltid tvättservetter i bilen. Tog direkt hand om fettfläckarna och ratten blev snabbt som ny igen. Jag orkade bara inte gå in tillbaka till min mekaniker och orda om saken.

Jag använder mig faktiskt av de tvättservetter som *host* Biltema säljer som dukar för vindrutan. Fungerar ABSOLUT inte på vindrutan (eller andra rutor för den delen - de är för "feta") men himla bra på paneler och övriga ytor, inklusive ratten.

På nittiotalet körde jag Porsche en kort period och hade nöjet att lämna in den på auktoriserad verkstad. Där hanterade man kundens bil med högsta respekt. Modellanpassade skärmskydd vid jobb i motorhuven, alltid skyddade säten, aldrig fett- eller smutsfläckar efter arbeten. Nu är inte min Volvo en Porsche - men servicen kostar ta mig fan lika mycket. :)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
erc skrev:Där hanterade man kundens bil med högsta respekt. Modellanpassade skärmskydd vid jobb i motorhuven, alltid skyddade säten, aldrig fett- eller smutsfläckar efter arbeten. Nu är inte min Volvo en Porsche - men servicen kostar ta mig fan lika mycket. :)

Det är det tråkigaste. Dom (Volvo, även BMW)-verkstäder jag har sett och lämnat in till har absolut ingen respekt för andras grejer. Det stör jag mig något fruktansvärt på!
av XCThord
XC90_Executive skrev:
erc skrev:Där hanterade man kundens bil med högsta respekt. Modellanpassade skärmskydd vid jobb i motorhuven, alltid skyddade säten, aldrig fett- eller smutsfläckar efter arbeten. Nu är inte min Volvo en Porsche - men servicen kostar ta mig fan lika mycket. :)

Det är det tråkigaste. Dom (Volvo, även BMW)-verkstäder jag har sett och lämnat in till har absolut ingen respekt för andras grejer. Det stör jag mig något fruktansvärt på!
Jag servar mina på Upplands Motor vid Akalla som verkligen kan rekommenderas :-)-)
Körde Bilia tidigare - det var under ALL kritik.

Den enda jag hört som har något positivt att säga om en verkstad är min bror som kör KIA. Han servar den på en VW-verkstad på Söder som också har KIA, där använder de tydligen skydd på sätena. Riktigt så "noga" är nog inte Upplands Motor, men å andra sidan har de ett gym och trådlöst nätverk man kan använda då man väntar :D
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
XCThord skrev:Jag servar mina på Upplands Motor vid Akalla som verkligen kan rekommenderas :-)-)
Körde Bilia tidigare - det var under ALL kritik.

Den enda jag hört som har något positivt att säga om en verkstad är min bror som kör KIA. Han servar den på en VW-verkstad på Söder som också har KIA, där använder de tydligen skydd på sätena. Riktigt så "noga" är nog inte Upplands Motor, men å andra sidan har de ett gym och trådlöst nätverk man kan använda då man väntar :D
Är dock lite långt att köra för mig! :wink:

Jag kan säga att har dom inte sätesskydd så får dom inte sätta sig i min bil. Inte en chans! Jag tycker bara att det är så dåligt att man måste säga till om det innan. Det är ju en självklarhet!!
av XCThord
XC90_Executive skrev:
Är dock lite långt att köra för mig! :wink:

Jag kan säga att har dom inte sätesskydd så får dom inte sätta sig i min bil. Inte en chans! Jag tycker bara att det är så dåligt att man måste säga till om det innan. Det är ju en självklarhet!!
Nu vid närmare eftertanke så säger det en hel del om hur dåliga verkstäderna generellt sett är då man blir lite imponerad av en som alltid använder sätesskydd (trodde kanske inte att KIA-verkstäder var de allra bästa...). Får ta o hålla med dig om att det borde vara en självklarhet. Framför allt för dig som kör Executive :wink:
Användarvisningsbild
av kave
Då skulle ni se hur min "nya" bil med 5 mil på mätaren såg ut efter att man bytt motor.
Olja i hela inredningen, jack i handtaget på utsidan etc etc.
Jag fick bra kompensation för det hela. Överlag är jag väldigt nöjd med Volvo. Ett ex, riha's koppling började krångla. Man bytte allt på garantin utan tjafs. En bekant med en 120D med färre mil på mätare, som redan tvingats byta koppling pga återkallelse från fabrik, fick inte bytt den på garantin, ej heller fri lånebil som vi alltid får hos Volvoåterförsäljaren.
Spontant tycker jag Volvoverkstäderna är riktigt bra, ia alla fall om man jämför med VW/Audi, BMW etc.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
XCThord skrev:Framför allt för dig som kör Executive :wink:
Egentligen borde det inte spela någon roll :wink: Men det blir så på något vis ändå. Man bli ännu mer irriterad när dom inte ens orkar ta med ett sätesskydd när bilen kostar 800+ ny! :-(O) ??:-/ Dessutom är man ju livrädd eftersom det sitter en V8 under huven som många vill testa... ;-//

Nog om detta!! :) Det finns en tråd om det redan tror jag!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]

Ok tack för svaret. Kollade tändstiften […]