Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

para skrev:Verkar som om det kommer hända lite med 2,5FT motorn efter sommaren.
Höjd effekt från 200 till 231hk och minskad förbrukning samt även möjlighet att få den i kombination med gasdrift. Kanske dumt att köpa en 2009:a nu isåfall?
Infon stog i automotorsport.se och det var Produktchefen hos PV som var citerad
Ja, meninte till det priset som 2009 har just nu. Skulle tro att du får lägga till en hel del pengar för en 2.5FT MY10 jämfört med de kampanjer som körs nu. Sedan finns ju alltid halmstråt att de erbjuder uppgradering av MY09 också...ävenom jag har svårt att tro att det blir fallet.
Och jag som precis beställt min 2.5FT. :???:
Nåväl man lär väl kunna uppgradera den till gas vid senare tillfälle.
Jag har också hört att gasversionen kommer att kosta lite mer.

Undrar hur gasbilen kommer att kännas? Blir den lättare än den vanliga? Kommer den att lukta eller kommer den att kännas lite bubblig efter en tacokväll? Vågar jag gasa på på offentliga platser eller kommer folk att ta illa upp? Om jag gasar lite för mycket blir det bruna bromsspår? osv :lol:
DarrenB skrev:Hejsan!

Jag skall förmodligen beställa en ny tjänstebil i mars och har börjat samla lite offerter från olika Volvohandlare i Stockholmstrakten med omnejd, och jag skulle vilja ha en känsla för vilken rabatt jag kan förvänta mig dvs hur mycket jag kan pruta på nedanstående spec. Jag har fått några offerter men jag tänkte bara visa den första jag fått och inte den lägsta så att det inte påverkar era förslag! :)
...sen kommer jag att publicera det lägsta budet jag fått för att se om det överensstämmer med er känsla.

- V70II 2.5FT Flexifuel (200hk) Business (kampanjpris där Automat, Momentum, Bluetooth och metallic ingår) för strax under 300K SEK

- Summum
- Geartronic automat
- Metallic
- Läder
- Bluetooth
- Teknikpaket 1 (Keyless-Drive/PC, ABL-Aktiva Xenonljus, High Performance stereo)
- Herrgårdsvagnspaket 2 (Eluttag i lastutrymmet, Laminerat glas runt om, Elmunstycken, Privatlåsning, mörkt tonade rutor för bakdörrar och lastutrymme, Elmanövrerad baklucka)
- Bälteskuddar med barnsäkerhetslås (Integrerade bälteskuddar bak, elektriskt barnlås på dörrarna)
- Nyckelavstängning av passagerarairbag
- Armstöd i baksätet
- Progressiv rattservo
(Förresten: Något lull-lull jag glömt?)

Listpris enligt Volvos konfigurator: 380.450 SEK
Pris från Bilia Haga Norra oprutat baserat på kampanjpris: 331.995 SEK

Hur mycket lägre tror ni att jag kan komma?
Några konkreta prut-tips?
Kan de slänga in något extra i ovanstående spec utan större kostnad?

Tacksam för svar!
//D
Hej

DarrenB

Nu är vi nyfikna vad du fick för rabatt/prutmån på din nya bil till slut?.

Mvh

Ewiw
ewiw skrev: Hej

DarrenB

Nu är vi nyfikna vad du fick för rabatt/prutmån på din nya bil till slut?.

Mvh

Ewiw
Höll på att glömma...

Efter lite ändringar blev slutspecen så här:

Volvo V70II 2.5FT Business Edition inkl.
Automat
Metallic Svart (ljusgrått läder)
Bluetooth
Momentum

Extra tillval
Summum
Herrgårdsvagnspaket 2
Teknikpaket 1
Integrerade bälteskuddar + barnlås
Bakre mittarmstöd
Nyckelavstängning krockkudde
Servo
Subwoofer
Hörlursuttag bak
R-ratt
Lastutrymmespaket
Gummimattor
Full tank
God service och gott bemötande!

Listpris enligt bilkonfiguratorn: ca 390.000 SEK
Listpris med kampanjbil: ca 353.000 SEK
Slutpris: ca 311.000 SEK

Så 11.9% eller 20% i rabatt beroende på hur man ser det. Bra eller dåligt vet jag inte men jag är nöjd och jag tror att smärtgränsen var väldigt nära för Bilia hoppade av redan vid 320.000 fast utan hörlursuttag och subwoofer.
PM:a mig gärna om ni vill veta vem handlaren var och om ni är i seriösa bilköparläget. Vet inte hur poppis det är att basunera ut vilka bilhandlare som ger vilka rabatter.

//D
Hej

Min fru har precis beställt en 2009 V70 2,5FT Business Summum med lite småkrafs till, netto slutpris 252 kkr, sen får man ju 10 kkr av staten också. Rätt bra pris tycker jag. Men ännu bättre tycker jag att inbytet för hennes 1,5 år gamla C30 2,0d var; endast 13 % ner från nypris.

Då får man ta att det är lite förändrigar på årsmodell 2010.

Mvh
Arese
Arese skrev:Hej

Min fru har precis beställt en 2009 V70 2,5FT Business Summum med lite småkrafs till, netto slutpris 252 kkr, sen får man ju 10 kkr av staten också. Rätt bra pris tycker jag. Men ännu bättre tycker jag att inbytet för hennes 1,5 år gamla C30 2,0d var; endast 13 % ner från nypris.

Mvh
Arese
Intressant! Hur mycket fick Du när Du sålde Din V 70 2.5FT? Om jag inte missminner mig så ägde Du en sådan redan för några månader sedan och så sent som förra veckan (enligt Dina tidigare kommentarer);) Eller skämtar du med mig Aprilo?
Duder skrev:

Mvh
Arese
Intressant! Hur mycket fick Du när Du sålde Din V 70 2.5FT? Om jag inte missminner mig så ägde Du en sådan redan för några månader sedan och så sent som förra veckan (enligt Dina tidigare kommentarer);) Eller skämtar du med mig Aprilo?
Hej

Som jag skrev så är det min fru som har beställt en FTistället för sin C30. Min trotjänare tickar på, 4000 mil and counting sedan i september. Men iom att vi får en V70 till i hushållet så kan jag köpa nåt roligare igen, sitter just nu med en offert på en 335i framför mig. Ej färdigförhandlad så jag vet inte vad jag får för min bil men Volvo bjöd 230 kkr räknat på ett byte i sommar med milställning på 5000 mil.

Mvh
Arese
Volvo har haft ett inbytesstöd på 20000kr, men jag tycker ändå
att med dom 20000kr inräknade så låter inbytespriset väldigt
högt, och jag undrar om du inte drar till med en riktig lögn?????
har även svårt att tro att du köpt en 2,5FT Summum för det priset
du skriver.
Kampanj priset är 279000 på en sådan bil, du har lagt till
Summum och lite småkrafs och fått ner den till 252000kr, kom
igen sluta ljug om dina fantasipriser.
Arese skrev:
Duder skrev:

Mvh
Arese
Hej

Som jag skrev så är det min fru som har beställt en FTistället för sin C30. Min trotjänare tickar på, 4000 mil and counting sedan i september. Men iom att vi får en V70 till i hushållet så kan jag köpa nåt roligare igen, sitter just nu med en offert på en 335i framför mig. Ej färdigförhandlad så jag vet inte vad jag får för min bil men Volvo bjöd 230 kkr räknat på ett byte i sommar med milställning på 5000 mil.

Mvh
Arese
Wow :shock: 252 000 för en ny V70 2,5FT Summum mm och samtidigt få 230 000 för en som gått 4000mil och kanske är 1år gammal.
Tyvärr har jag svårt att tro att siffrorna stämmer, du kanske har rört ihop det?
Tänk att byta vid varje 4000mil och kanske ca 1år och bara lägga 22 kkr mellan.
Då skulle ju förmodligen alla byta bil varje år :D
Nog mer realistiskt att man får betala närmare 60 - 70 kkr mellan :idea:
Senast redigerad av 1 ztaffans, redigerad totalt 0 gånger.

Mvh
Arese
Låter som ett otroligt bra pris! Var detta en lagerbil eller var den helt byggd från början?
Redogör gärna!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Märkligt fel på torkarna

Ska villigt erkänna att jag inte har en aning[…]

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017