- fre 08 maj 2009, 18:05
#286684
Nu har ja varit på verkstaden två gånger och nu tror jag att jag fått det så bra det går.
Första gången kollades eventuella slangkläm och dessutom byttes munstyckena. Sprutbilden blev då mycket bra, men trycket var fortfarande klent.
Andra gången gjordes ingen åtgärd, men när jag pratade med verkaren frågade han vad jag använder för spolarvätska. "en del är liksom lite kletiga" Jag fick erkänna att det var nån snik och då sa han att jag skulle pröva att spola igenom systemet med en tank rent vatten.
Döm om min förvåning. Ju mer vatten jag spolade, ju högre kom strålen. Till slut nådde den mitten på rutan även i 130! Kan det verkligen vara så enkelt att det är spolarvätskans fel??? :-O)
Första gången kollades eventuella slangkläm och dessutom byttes munstyckena. Sprutbilden blev då mycket bra, men trycket var fortfarande klent.
Andra gången gjordes ingen åtgärd, men när jag pratade med verkaren frågade han vad jag använder för spolarvätska. "en del är liksom lite kletiga" Jag fick erkänna att det var nån snik och då sa han att jag skulle pröva att spola igenom systemet med en tank rent vatten.
Döm om min förvåning. Ju mer vatten jag spolade, ju högre kom strålen. Till slut nådde den mitten på rutan även i 130! Kan det verkligen vara så enkelt att det är spolarvätskans fel??? :-O)
V70 D5 Ocean Race -06 SÅLD
V70 D5 Summum -09 SÅLD
V70 D4 Classic Summum -16
V70 D5 Summum -09 SÅLD
V70 D4 Classic Summum -16