Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jhenrikj
Appel skrev:
jhenrikj skrev:Det finns en kabel hos volvo som kopplas in i USB utgången på bilen där du kan ha både ett USB-minne och en iPod inkopplad samtidigt.

USB- och iPod®-kabel 31210 067-0
Jag tolkar som att det är en kabel för tillbehöret iPod och USB interface, inte för dom anläggningar som redan har ett USB-uttag som standard (från W0826).

Tittar man på den här länken http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 316393.htm så är det 3 st kablar att välja på, enbart USB, enbart iPod eller anslutning för båda, det var den modellen som jag hade i min gamla V50.

Men jag har skickat frågan till Volvo så får vi se vad dom säger!
Det går inte att beställa tillbehöret USB/iPod om du har fabriksmonterad USB. Alltså finns det tre olika kablar till USB-uttaget. Om du däremot köper Performance sound så får du ingen USB och då kan du köpa tillbehöret.
Användarvisningsbild
av Appel
jhenrikj skrev:
Appel skrev:
jhenrikj skrev:Det finns en kabel hos volvo som kopplas in i USB utgången på bilen där du kan ha både ett USB-minne och en iPod inkopplad samtidigt.

USB- och iPod®-kabel 31210 067-0
Jag tolkar som att det är en kabel för tillbehöret iPod och USB interface, inte för dom anläggningar som redan har ett USB-uttag som standard (från W0826).

Tittar man på den här länken http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 316393.htm så är det 3 st kablar att välja på, enbart USB, enbart iPod eller anslutning för båda, det var den modellen som jag hade i min gamla V50.

Men jag har skickat frågan till Volvo så får vi se vad dom säger!
Det går inte att beställa tillbehöret USB/iPod om du har fabriksmonterad USB. Alltså finns det tre olika kablar till USB-uttaget. Om du däremot köper Performance sound så får du ingen USB och då kan du köpa tillbehöret.
Helt rätt, Volvo har bekräftat! Om man som jag har Premium Sound så finns det bara standard USB att tillgå, om man däremot bara har Performance så kan man få både iPod och USB!!

Lite knasig kombination kan jag tycka då den stereon inte är så mycket att hänga i julgranen, den som tycker om att lyssna på musik väljer inte den stereon och är sannolikt inte så intresserad att vilja ha USB och iPod-anslutning... Men, det är min personliga reflektion så ingen behöver kommentera det då jag inte kommer att ändra uppfattning om prestandan på den enklaste stereon!
av riha
JAg och Kave köte High Performance till våra bilar och vi hade dåvalet att lägga till usb+ipod interface.

Gäller det fortfarande också?

Som folk säger, Performance (standard) suger, man borde köpa minst Hogh Performance för det gör stor skillnad i ljudet.
Användarvisningsbild
av Appel
riha skrev:JAg och Kave köte High Performance till våra bilar och vi hade dåvalet att lägga till usb+ipod interface.

Gäller det fortfarande också?

Som folk säger, Performance (standard) suger, man borde köpa minst Hogh Performance för det gör stor skillnad i ljudet.
Väljer man HP eller PS så får man USB-uttaget "på köpet" och man kan inte lägga till USB och iPod-interface. Nu hanterar USB-uttaget iPoden på precis samma sätt som om man har USB och iPod-interface, men jag saknar dom två anslutningssladdarna så att man kan använda sig av den i mitt tycke smarta hållaren som finns att köpa som tillbehör.
av XC60
Jag har ett USB-minne inkopplat i min XC60 och först fungerade det utmärkt att komma at alla mappar (läs album). Helt plötsligt en dag sa kommer jag inte at mapparna längre utan nu har jag 14 GB (2200 latar) som ligger i en enda lang rad. Detta är givetvis irriterande när man vill lyssna pa ett visst album.

Har kollat USB-minnet i datorn och där finns alla mappar prydligt uppradade. Volvo hade inge fix utan föreslog en nollställning av bilen (har ännu inte provat). Nagon som har en aning om vad detta kan bero pa eller varit med om liknande.

Kopplade även in en iPod da det ska vara ipod inteface till stereon (HP) via iPod-kabel och kunde endast styra aktuellt album, Sag inte skymten av en menystruktur liknande ipodens som det star i manualen.

Ledsen för avsaknaden av a med ring ovanför, utländskt tangentbord :-)
Användarvisningsbild
av Appel
Jag använder en iPod Nano generation 1 (2GB) samt en iPod Touch generation 2 (32GB) och båda fungerar helt perfekt. Jag kan välja mellan olika spellistor mm.
av XC60
Jok3r,
Har du testat med USB-minne i din? Jag hade ju fungerande mappar som försvann...
Kör jag Ipod sa kommer jag inte ur det album som spelades senast i ipoden innan inkoppling i bilen, sa där är "mapparna" verkligen pa plats :D

Appel,
Har du testat USB?
av Jok3r
XC60 skrev:Jok3r,
Har du testat med USB-minne i din? Jag hade ju fungerande mappar som försvann...
Kör jag Ipod sa kommer jag inte ur det album som spelades senast i ipoden innan inkoppling i bilen, sa där är "mapparna" verkligen pa plats :D

Appel,
Har du testat USB?

Jo Jag varavar med ett 4GB USB minne. Men jag har bara en mapp på det.. Jag ska lägga upp ett filträd på USB minnet och se om det funkar..
av XC60
Nollställde bilen genom att koppla ur batteriet under dryga 10 minuter och da kom mapparna tillbaka... hoppas bara att de stannar kvar ocksa :D
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]