Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Om det var så nyligen kan det vara så att dom inte skickat iväg beställningen från din återförsäljare ännu. Det tog ca. 2 dagar innan min dök upp. Nu med semestrar och så kan det kanske dröja. Det borde dyka upp i början på nästa vecka.
Användarvisningsbild
av Appel
~Kalle~ skrev:
robbygg skrev:Har dom tagit bort T6'an som motoralternativ till xc60? Hittar den varkens på hemsidan eller som alternativ i bilbyggarmodulen?
Under "Tekniska Data" så finns den kvar

/Kalle
Nu är den borta under "Tekniska Data" och "Vilken XC60?" samt att om man väljer T6 i modellväljaren så får man inga datauppgifter, bara på 2,4d samt D5. ??:-/
Kroken skrev:"Man lever bara en gång..."

Nu är jag ingen miljötaliban eller vill egentligen ta glädjen ifrån dig, men det är när vi människor tänker på detta sätt som vi för över våra miljöproblem på våra barn...

Inom en mycket snar framtid kommer motorer av denna typ att bli helt obsoleta, så det är kanske din sista chans att "njuta". Själv så har jag valt att "växla" ner, ännu inte helt miljövänligt, men har bestämt mig för att min nästa bil ska bli en plug-in hybrid, en "Fisker" vore inte helt fel...och då kan njuta i alla fall... :twisted:
Bara två saker är säkra i detta:

A. Den olja som finns i marken kommer att köras upp förr eller senare till det är helt slut, basta! Om det sedan tar 20 år eller 40 år är ju skit samma, någon kommer i alla fall att köra upp den.

B. Om ni inte "Appel" kör upp den i sin T6 så kommer någon annan att köra upp den i alla fall, så enkelt är det.

Människan är totalt stendum, trots att ALLA vet hur djävla dumt/dyrt/plågsamt/lidande det är att kriga så har vi kört 1000-tals krig genom årtusendena, och fler kommer att köras. Varför skulle vi då kunna klara av att låta bli att köra upp oljan, inte en chans, om någon låter bli så gör någon annan det snart.

Förmodligen är det lika bra att köra upp det som är kvar så snabbt som möjligt innan någon hinner starta flera krig om de sista dropparna.
Den större dieseln som är på väg skulle jag väntat på. Tror att en T6 blir extremt svår att sälja om ett par 3 år. Se bara hur xc90 T6:orna ses på idag dom är det mer än rea på för att ingen vill köpa dom. Men valet just idag så är ju T6 betydligt roligare än D5 helt klart.. Fin bil får du iaf så grattis :lol:
av Amli
Teknikens värld har ett första test med just nya XC60 T6 i deras senaste nummer ute nu. Den hade knappast varit att provköra för journalisterna om det vore något knas.
För övrigt lär dom inte ta bort modellen när dom börjat sälja in den. Om den försvinner gör den det inför ett kommande modell år. Den finns ju i alla upptryckta broschyrer m.m.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Noterar att effektmätaren har lite annorlunda[…]

De ska snabbt skala upp produktionen av liti[…]

Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]

V60 sliter däck bak