Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Variosboy skrev:Har kommit på ytterligare en sak jag stör mig på!

Det borde finnas en hållare för den löstagbara dragkroken som man kan förvara den i när den inte används.
Plus att kåpan till löstagbara draget -i brist på att dom inte klarar av att göra anordningen osynlig som tex audi- borde få plats under bagagegolvet när draget sitter på så man slipper ha den löst i bagaget!
Det håller jag om till 100%!! Hade nog inte kunna ställt frågan bättre själv.
~Kalle~ skrev:
JK24T skrev:Motortempmätare, kan inte fatta varför den försvann till förmån för annat krimskrams...
Nu har jag ingen ny Volvo men jag kan tänka mig att det är mycket störande att inte ha en tempmätare att kolla på. Man vill ju ha koll på motortemperaturen!

/Kalle
Ledsen att jag inte svarar förrän nu, men har inte hittat detta inlägg tidigare.
Instämmer... Motortemp-mätare var en av de få saker jag INTE letade efter innan jag bytte till S80N. Blev seriöst snopen när jag kom på att den saknas. En par olika varningstexter kan dyka upp om motorn är överhettad. Jättebra, men då kan det vara för sent. Och man får inte veta om motortempen är för låg, vilket inträffar på vintern om termostaten inte stänger. Det har hänt på mina två senaste bilar, en Mitsubishi och en 960. Kan bli dyrt på flera sätt om man inte märker det i tid. Byta termostat kostar ingenting jämfört med konsekvenserna av att inte byta... Vad tycker du som läser detta?
Amli skrev:
Variosboy skrev:Har kommit på ytterligare en sak jag stör mig på!

Det borde finnas en hållare för den löstagbara dragkroken som man kan förvara den i när den inte används.
Plus att kåpan till löstagbara draget -i brist på att dom inte klarar av att göra anordningen osynlig som tex audi- borde få plats under bagagegolvet när draget sitter på så man slipper ha den löst i bagaget!
Det håller jag om till 100%!! Hade nog inte kunna ställt frågan bättre själv.

Min får plats. Jag har min gömd under bagagerumsgolvet, både draget resp. kåpan får plats beroende på vad man har monterat.
Att draget får plats har jag inte ifrågasatt, mitt ifrågasättande gällde att man inte har vettig plats för draget, utan man får trycka ner det bredvid reservhjulet, och kåpan vill inte jag klämma ner där efterssom den är lackerad, då den troligtvis kommer att repas.
Varför i hela friden finns ingen dörrlist. Dörrlisten på min V70N har räddat mig från ett antal fula dörruppslag från klantiga parkeringsgrannar.

På V70II biter det rakt in i plåten utan lister
Variosboy skrev:Att draget får plats har jag inte ifrågasatt, mitt ifrågasättande gällde att man inte har vettig plats för draget, utan man får trycka ner det bredvid reservhjulet, och kåpan vill inte jag klämma ner där efterssom den är lackerad, då den troligtvis kommer att repas.
Ok, min är inte lackad till XC70:n så jag kan trycka ner den där med.
VolvoB20 skrev:Varför i hela friden finns ingen dörrlist. Dörrlisten på min V70N har räddat mig från ett antal fula dörruppslag från klantiga parkeringsgrannar.

Varför dörrlist, lör de andra idioterna vett istället.

Hatar folk som inte kan hålla i dörren. Såg en gång när jag satt i bilen och snackade i telefon på en parkering utanför ICA att en kille öppnade passagerar-bakdörren så dn slog i bilen sidan om, han brydde inte sig. Sen började han lasta in varor i baksätet (för fullt i lastutrymmet?) och man såg hur hela bilen smågungade när han höll på och trycka in varor i baksätet, dörren låg emot den andra bilen hela tiden och jag kan ju bara tänka mig vilka skavmärken efter den gungade dörren där fanns.

Jävla idiot helt enkelt. Hade det varit min bil sidan om hade han fåt på käften direkt.
riha skrev:
VolvoB20 skrev:Varför i hela friden finns ingen dörrlist. Dörrlisten på min V70N har räddat mig från ett antal fula dörruppslag från klantiga parkeringsgrannar.

Hatar folk som inte kan hålla i dörren. Såg en gång när jag satt i bilen och snackade i telefon på en parkering utanför ICA att en kille öppnade passagerar-bakdörren så dn slog i bilen sidan om, han brydde inte sig. Sen började han lasta in varor i baksätet (för fullt i lastutrymmet?) och man såg hur hela bilen smågungade när han höll på och trycka in varor i baksätet, dörren låg emot den andra bilen hela tiden och jag kan ju bara tänka mig vilka skavmärken efter den gungade dörren där fanns.

Jävla idiot helt enkelt. Hade det varit min bil sidan om hade han fåt på käften direkt.
Jag håller med till 100%!! Jag nästan självantänder bara jag tänker på det. Ska det vara så jävla svårt för vissa att kunna hålla i dörren. Jag ställer mig ALLTID längst bort på parkeringar.
Men som svar på VolvoBM´s fråga är det ju förmodligen endast design. Samma anledning till att dom tagit bort torkarbladen till strålkastarna.
riha skrev:

Och hur lätt är det ??? Tyvärr går det åt andra hållet, folk blir mindre och mindre varsamma om andras saker.

Så jag vill ha mina dörrlister kvar, allt annat är galenskap.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Motorvärmare 850

Hej. Volvo 850 -95 5252FS utan turbo och numera &a[…]

Hej. Har för mig att det finns två olik[…]

Volvo 740 startar inte

Hej, Japp batteriet är laddat, har även[…]

Tack för svaret. Då kör jag vidare[…]