Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bilgalen
XC90_Executive skrev:
bilgalen skrev:Nu vet jag inte om jag missuppfattade dig. Men om du syftade på minnesstorleken så är det ju inte högre för att det är ett integrerat system. Har ju egentligen att göra med hur "ny" konstruktionen är eftersom minnesmängd i elektronik alltid tenderar att öka med tiden.

Så Garmins nyaste har säkert mer minne för kartor än Volvos RTI som vid det här laget borde vara en gammal konstruktion (beroende på när den uppdaterades senast)?

Dessutom har ju de "bärbara" som tidigare nämts en helt annan möjlighet att ladda in kartor, uppdateringar och andra intressant information (som tex fartkameror). Varför behovet av minne i dessa säkert är högre.
Vet du hur mycket som får plats på hårddisken som sitter i nya Volvobilar med RTI? :wink:

Den uppdaterades senast till S80N/V70II/XC70II.
Hårddisk?

Om en navigator ska vara snabb så borde man i vilket fall först få ladda in kartorna i RAM, så det är ändå där begränsningen ligger på ett sätt.

Sen är klart att man med en hårddisklösning kan läsa in VÄLDIGT mycket kartor att ha med sig i bilen, men som man sen får välja delar för att läsa in i RAM.

Men hårddisk i bilen, är du säker? Låter som en väldigt "instabil" lösning för bilar. Vet ju tex hur laptops brukar gilla att åka bil :lol:

"Flashhårddisk" kanske?
av Bobafett
Vad innebär egentligen Volvo´s RTI lösning? Är det något speciellt/speciella funktioner? Varför heter det RTI och inte något med Navxxx eller gpsxxxx?
Har vid ett par tillfällen kört en XC90 med RTI, för mig en navigator som var halv bökig att lägga in destinationer i, dock så beror det till 100% på att jag inte var van vid den typen. Är van vid min Garmin...
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
bilgalen skrev:Hårddisk?

Om en navigator ska vara snabb så borde man i vilket fall först få ladda in kartorna i RAM, så det är ändå där begränsningen ligger på ett sätt.

Sen är klart att man med en hårddisklösning kan läsa in VÄLDIGT mycket kartor att ha med sig i bilen, men som man sen får välja delar för att läsa in i RAM.

Men hårddisk i bilen, är du säker? Låter som en väldigt "instabil" lösning för bilar. Vet ju tex hur laptops brukar gilla att åka bil :lol:

"Flashhårddisk" kanske?
Det är en hårddisk ja. Vet inte vad för slags HDD dock. En flashdisk lär det inte vara, då det inte går att göra den tillräckligt stor. Det jag vet är att den är snabbare än alla andra jag har provat! Både att ladda rutten och även när den gör om rutten om man kör fel.
Användarvisningsbild
av 427cobra
mattes skrev:
427cobra skrev:Någon som vet om Garmin nüvi 300 serien passar i nüvi 760 fästet?
Nix det är inte samma fästen.
(Om du tänker på sista biten alltså)

:(
Pratade med Garmin support idag om en annan sak och passade på att fråga om fästet och enligt den jag pratade med ska det gå att sätta sista biten av ett 300 fäste på en 760 fot och i så fall ska det kunna gå att köpa Volvos monteringssats och bygga om den att passa nüvi 300 serie :) Ska försöka kolla upp det bättre...
Någon som vet om det är inbyggd TMC antenn i hållaren eller måste man modda dit en sådan själv ?

//
Fällbart framsäte?

I vår tidigare V70 fanns det beskrivet hur […]

S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]